La Justícia belga va acordar ahir ajornar fins al pròxim dia 30 de març la decisió sobre la tercera euroordre cursada pel jutge Pablo Llarena contra l'exconseller de Cultura Lluís Puig. "Segueixo aquí, lluitant i donant la cara (...), presentant-me davant la Justícia europea", va dir ahir el polític terrassenc en acabar la sessió a la Cambra del Consell de Brusel·les, el jutjat de primera instància que examina l'ordre Europea de Detenció i Lliurament contra l'exconseller de Cultura.
La causa es tramita separada de la de Puigdemont i Comín perquè Lluis Puig no és eurodiputat i no gaudeix d'immunitat parlamentària.
Els advocats de la defensa van explicar ahir que en aquesta primera part del judici es van tractar ahir aspectes com els drets fonamentals i la doble incriminació. "S'estan revisant una per una, totes les possibles vulneracions de drets, les coses que diuen i no diuen els sumaris", va dir ahir Puig a la sortida del judici.
La segona part de la vista, el 30 de març, versarà sobre "aspectes tècnics", van agregar els advocats de Puig. Un d'ells, Simon Bekaert, va afegir que el delicte de malversació a Bèlgica -la Justícia espanyola acusa Puig de sedició i malversació-, es jutja per la via administrativa i no penal i que la responsabilitat recau sobre el Govern.
Tècnicament, el jutge belga podria dictar sentència el mateix 30 de març, però els advocats de Puig ho veuen molt improbable i creuen que el magistrat anunciarà aquest dia la data de la seva decisió.
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de febrer de 2020 a les 21:31
Notícies recomenades
-
Terrassa L’Ajuntament de Terrassa ofereix 16 beques per a complementar les Erasmus+ de l’alumnat de Cicles Formatius de Grau Superior
-
Terrassa Malestar al Parc de Bombers de Terrassa pel retard en l’augment d’efectius mínims de guàrdia
-
Terrassa Terrassa se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat
-
Terrassa Terrassa retira 47 quadres elèctrics obsolets per alliberar espai públic i millorar l’accessibilitat urbana
-
Terrassa El PSC exigeix a Ballart “més compromís” amb el manteniment urbà per facilitar els pressupostos
-
Terrassa Un home ferit greu per una ganivetada en una baralla entre famílies al barri de les Arenes