La consellera de Presidència i portaveu de la Generalitat, Meritxell Budó, ha advertit que el sistema sanitari públic català entrarà en "estrès màxim" aquest cap de setmana i pot "col·lapsar" la setmana que ve si no s'adopten ja "mesures dràstiques com el confinament total".
En una roda de premsa telemàtica, Budó va reiterar ahir la necessitat que tothom estigui a casa i va insistir que el Govern central no hauria de "demorar més" la resposta a la seva petició de confinament total.
Metges i infermeres jubilats en els dos últims anys, MIR i estudiants d'últim any de Medicina, en un nombre conjunt no determinat de moment, són l'ajuda que la consellera de Salut, Alba Vergés, espera que serveixi per mitigar la saturació del sistema sanitari públic.
Segons les dades facilitades avui per la consellera, els metges MIR que podrien incorporar-se podrien ascendir a uns 400, mentre que els jubilats fa menys de dos anys i menors de 70 anys ascendeixen a uns 1.500 i les infermeres en la mateixa situació a gairebé un miler.Els estudiants d'últim any de Medicina i Infermeria sumen uns 2.600 efectius. Ja s'ha començat a contactar.
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de març de 2020 a les 21:22
Notícies recomenades
-
Terrassa
La T-Usual també mantindrà la bonificació del 50% el 2026
-
Terrassa
Més de 800 firmes per recordar l’Acadèmia Fuster en el nomenclàtor de Terrassa
-
Terrassa
ERC portarà al Parlament el Pacte de Salut de Terrassa
-
Terrassa
El PP sobre l'atemptat de Paco Cano: "És una immoralitat indecent que els assassins no hagin demanat mai perdó"
-
Terrassa
Salut recomana l'ús de la mascareta al transport públic: "L'epidèmia de la grip serà una mica més llarga"
-
Terrassa
Saps on és... el record a qui va fer la gran descoberta?