El govern de la Generalitat ha aprovat aquest diumenge a la nit una "estratègia d'actuació" per a evitar nous contagis de coronavirus en la nova fase de confinament a partir d'aquesta setmana vinent. Aquest full de ruta del Govern davant l'aixecament d'algunes restriccions que implicava fins ara el confinament total es divideix en quatre eixos d'actuació:
CONTROL SANITARI
S'impulsen mesures, d'acord amb el Consell de Relacions Laborals -que inclou a patronal i sindicats-, com la col·laboració dels serveis mèdics de prevenció de riscos laborals en la presa de mostres i la realització de proves. Es recomana fer un control de símptomes abans d'entrar en el lloc de treball quan això sigui possible, per exemple mesurant la temperatura corporal i constatar si hi ha símptomes respiratoris com a tos, mal de coll o fatiga.
També es planteja que qualsevol treballador amb una temperatura superior a 37,3 graus o amb símptomes respiratoris es aisle a la seva casa i sol·licitar fer-se un test i s'anima als treballadors a reportar el seu estat a través de l'aplicació stopcovid19.
CORRESPONSABILITAT DE LA CIUTADANIA
Un altre àmbit d'actuació de l'estratègia aprovada pel Govern en la seva reunió extraordinària d'aquest diumenge a la tarda es refereix als elements de protecció individual en el transport públic, els establiments i els centres de treball. En aquest sentit, la Generalitat demana mantenir entre 1,5 i 2 metres de distància entre les persones i desinfectar-se les mans amb aigua i sabó durant almenys 20 segons o amb gels hidroalcohólicos d'almenys un 60% d'alcohol.
Els guants només han d'utilitzar-se quan estiguin indicats per al desenvolupament de l'activitat laboral. La Generalitat demana a més tapar-se boca i nas amb màscares quirúrgiques, si estan disponibles, o amb peces de roba o màscares casolanes amb desinfecció diària.
PLA DE CONTROL D'AGLOMERACIONS
D'acord amb el Consell de Relacions Laborals, es continua promovent el teletreball sempre que sigui viable; en l'àmbit de la Generalitat, així serà excepte en el cas de serveis essencials que hagin de desenvolupar les seves tasques presencialment. Es demana adaptar i flexibilitzar els torns i horaris per a facilitar un desplaçament escalonat al llarg del dia que eviti aglomeracions, així com assegurar una distància de 1,5 o 2 metres entre treballadors i clients. En els centres de treball on no es pugui garantir aquest distanciament, caldrà dotar d'equips de protecció individual com a màscares, guants o bates als treballadors.
No es podrà anar a treballar amb febre; per això es considera important que el propi treballador es prengui la temperatura dues vegades al dia.
En els transports públics, es regularà els accessos per a limitar l'ocupació màxima a un terç amb metro, Ferrocarrils de la Generalitat, trens de Rodalia, autobusos i autocars. Caldrà mantenir així mateix distàncies de 1,5 metres en les andanes, incrementar les freqüències de pas en totes les franges horàries laborables i ampliar les hores punta.
COL·LECTIUS VULNERABLES
Per a protegir a la gent gran, en els accessos als establiments comercials, la Generalitat planteja reservar franges horàries a primera hora del matí i evitar que hagin de fer tota la cua, a més de potenciar les compres on-line. Quant als menors, s'exigeix al Govern una "flexibilització i adaptació laboral", amb un "permís retribuït recuperable per la cura d'un menor".
ARA A PORTADA
-
-
La Coffee Party s'estrena amb èxit i omple el Vapor de Prodis: "Ha vingut gent de totes les edats" Alejandro García
-
Argemí Garden Center, botiga centenària: “Tot el que puguis imaginar, ho fem florir” Alejandro García
-
-
Turisme i transport, colpejats per la guerra: “Buscar una companyia alternativa és molt més car, d’uns 1.000 euros per bitllet” Joan Muñoz
Publicat el
13 d’abril de 2020 a
les 11:49
Notícies recomenades
-
Terrassa
Joan Carles Peris: “L’estructura de poder iraniana és sòlida: si eliminen uns líders, en pugen uns altres”
-
Terrassa
Multes de 1.200 i 600 euros als regidors de Vox
-
Terrassa
L’obelisc del Cementiri Vell, escapçat per la ventada: "Que el restaurin de veritat i el posin en condicions"
-
Terrassa
Terrassa activa el ban de prevenció d’incendis forestals fins al 15 d’octubre
-
Terrassa
Ajusten els horaris de la Línia 3 d’autobús per millorar la puntualitat i la freqüència de pas
-
Terrassa
Obren al trànsit la cruïlla de Beethoven