Terrassa i la gran Regió Sanitària de Barcelona, que inclou a la Ciutat Comtal i tota l'Àrea Metropolitana, va entrar dilluns en la fase 2 del desconfinament. En aquest procés, el Ministerio de Sanidad recomanava deixar un mínim de 14 dies (el període de seguiment d'un possible cas positiu) per demanar el canvi de fase. Malgrat que aquesta recomanació es va deixar oberta la possibilitat d'avançar en el desconfinament en una sola setmana. Aquesta opció ha provocat que des de l'inici de l'aplicació de la fase 2 és plantegés l'opció de fer un procés curt i que el pròxim dilluns Terrassa i la regió sanitària en la qual s'inclou passes a la fase 3. L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va pressionar en aquest sentit i la mateixa consellera de Salut, Alba Vergés, va deixar oberta la porta.
Totes aquestes opcions s'han esvaït i s'ha mantingut la recomanació que el Procicat va fer el mateix dilluns a la tarda en el que s'apostava per la prudència que fins ara ha marcat aquest desconfinament i es vol mantenir les dues setmanes d'una mateixa fase malgrat que tots els indicadors sanitaris són molt positius.
Alba Vergés, es va reunir ahir amb el ministre de Sanidad, Salvador Illa, a qui va sol·licitar el pas a la fase 3 del pla de desescalada per a Girona i Catalunya Central a partir de dilluns que ve 15 de juny. Segons ha informat el Ministerio de Sanidad en un comunicat, la trobada forma part de les reunions bilaterals per avançar en el pla de transició cap a una "nova normalitat".
Aquestes dues àrees catalanes se sumen a les peticions de la Comunitat Valenciana, Castella i Lleó, Ceuta i les províncies castellanomanxegues d'Albacete, Toledo i Ciudad Real, que van sol·licitar aquest dimecres el trànsit a la fase 3. A partir d'ara s'obre un procés d'anàlisi i estudi de la documentació tècnica enviada. La comunitat de Madrid i les àrees sanitàries de Barcelona i Lleida són les úniques que no han demanat progressar de fase i continuaran una setmana més en la 2.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Més de 17.000 euros de renda de diferència entre la zona més rica i la més pobra de Terrassa Joan Muñoz
-
-
Terrassa Òscar Ordeig, conseller d'Agricultura: “Som a la fase final de la PPA i demanem un últim esforç” Pilar Màrquez
-
Terrassa Perruqueria Sant Pere, botiga de barri: “Quan domines l’ofici, tot el que et demanin ho saps fer” Alejandro García
-
Publicat el
11 de juny de 2020 a
les 21:04
Notícies recomenades
-
Terrassa
El MNACTEC acull la II Jornada de Malalties Rares, Minoritàries, Ultraraes i Sense Diagnòstic de Terrassa
-
Terrassa
Terrassa celebra el Dia Mundial de les Persones de Talla Baixa
-
Terrassa
50 anys d'ensenyament a Terrassa de l'Escola l'Heura del Vallès
-
Terrassa
La parròquia de Sant Cristòfol de Ca n'Anglada celebra 70 anys
-
Terrassa
La Fundació Vallparadís posa el focus en la intel·ligència artificial i les cures
-
Terrassa
El PSC condiciona el suport al pressupost a aturar la venda de dos solars de Foment: “És inadmissible”