Els líders independentistes presos pel procés, entre ells l'exconseller terrassenc Josep Rull, han sortit aquest matí de les presons on compleixen condemna i per primera vegada podran gaudir del règim de semillibertat que els han concedit les juntes de tractament dels centres penitenciaris catalans, pel que podran passar el cap de setmana a casa.
D'aquesta manera, el règim de semillibertat concedit als presos del procés s'ha fet efectiu avui, de manera que passaran tot el cap de setmana fora de casa, ja que es tracta d'una mesura d'execució immediata que només pot ser suspesa o revocada per ordre judicial.
La primera a sortir de presó ha estat l'expresidenta del Parlament Carme Forcadell, que ha abandonat la presó barcelonina de Wad Ras abans de les set del matí, i ha pujat a un cotxe sense fer declaracions.
Posteriorment, han sortit de la presó de Lledoners l'exvicepresident de la Generalitat Oriol Junqueras, els exconsellers Jordi Turull i Raül Romeva i el president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart.
Més tard han abandonat aquesta mateixa presó els exconsellers Josep Rull i Joaquim Forn, i l'expresident de l'ANC i exdiputat Jordi Sànchez. L'última a sortir, de la presó de Puig de les Basses, a Figueres (Alt Empordà), ha estat l'exconsellera Dolors Bassa.
Aquesta tarda, a les 7.30, davant de l'Ajuntament, en els Cants per la Llibertat està previst una rebuda a Josep Rull en el seu primer dia del nou règim penitenciari de Tercer Grau.
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de juliol de 2020 a les 11:29
Notícies recomenades
-
Terrassa
Troben 18 senglars més morts per pesta porcina africana
-
Terrassa
Cada egarenc gasta 12,96 euros en el sorteig de Reis
-
Terrassa
La Cavalcada de Reis, en directe: Ses Majestats ja són a Terrassa
-
Terrassa
Envia'ns una fotografia amb els teus regals de Reis!
-
Terrassa
Una tradició nova que vol aportar festa i reivindicar el paper dels animals a la cultura
-
Terrassa
Prudència i esperança a la comunitat veneçolana de Terrassa: "No hi ha reconstrucció sense cohesió social"