El rei de Tailàndia ha commutat la pena capital a la qual va ser condemnat el terrassenc Artur Segarra, per l'assassinat en 2016 del seu compatriota David Bernat a Bangkok, per la cadena perpètua, la qual cosa aplana una futura extradició.
El Departament de Correccionals va confirmar aquest dilluns a Efe que l'espanyol està entre els reus que es van beneficiar del perdó real amb motiu del 68 aniversari del rei Vajiralongkorn de Tailàndia, que es va publicar divendres passat.
L'indult sobre la pena capital i la imposició de la cadena perpètua obre la porta al fet que el reu, qui porta a la presó des de febrer de 2016, pugui iniciar la sol·licitud de trasllat a una presó a Espanya una vegada compleixi almenys vuit anys d'empresonament. A més, conforme al dictamen dels jutges, el condemnat haurà de retornar a la família de la víctima uns 20.000 euros que va aconseguir sostreure de les targetes de crèdit del mort.
El 20 de novembre de 2019 el Tribunal Suprem de Tailàndia va deixar en ferm la sentència i va mantenir la pena capital contra l'espanyol pel segrest, robatori i assassinat premeditat del seu compatriota, entre altres delictes. Segarra, qui durant tot el procés judicial va mantenir el seu al·legat d'innocència, va confessar per primera vegada, el 23 de desembre de l'any passat, ser l'autor del crim en una carta per a demanar clemència al monarca i evitar la seva execució.
El convicte va admetre en la missiva, a la qual va tenir accés en exclusiva Efe, que la nit del 19 de gener de 2016 va matar a Bernat en reaccionar de manera violenta durant una abrupta baralla amb la víctima, encara que va evitar pronunciar-se sobre el que va succeir després de l'assassinat. Segons les recerques acceptades per la Justícia, Segarra va planejar el segrest de Bernat amb l'objectiu d'apropiar-se dels diners que la víctima tenia en un compte bancari a Singapur, abans d'assassinar-lo entre el 26 o 27 de gener, esquarterar el cadàver i llançar-lo al riu que creua Bangkok. Entre les perquisicions està la compra abans del crim d'un congelador per a guardar el cos sense vida o el lloguer d'una casa als afores de Bangkok on va amagar part del material utilitzat en l'assassinat.
ARA A PORTADA
Publicat el 17 d’agost de 2020 a les 13:49
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa atorga les primeres llicències d’obres per construir habitatges a l’àmbit de Sala Badrinas
-
Terrassa
Terrassa inicia un pla per ampliar les zones d’ombra als patis escolars
-
Terrassa
Terrassa inaugura el mural dedicat a Akira Toriyama
-
Terrassa
Èxit de la Festa de la Paella a la Maurina
-
Terrassa
Més de 300 persones al sopar solidari d’Oncolliga
-
Terrassa
Un alumni de l’Eseiaat rep un premi internacional per la seva tesi doctoral