Els CAPS concentren el dispositiu de rastreig i s'han convertit en el mur de contenció de la pandèmia. Als ambulatoris, els gestors Covid rastregen contactes directes i indirectes per tallar la cadena de transmisió del virus. Des de principis de setembre, els CAPs han fet 5.600 PCR a la ciutat, on l'índex de positius rarament baixa del 10 per cent, molts d'ells assimptomàtics.
"Cada assimptomàtic tè 6 o 7 contactes posibles positius", comenta la doctora Montserrat Ureña, Cap de l'Àmbit d'Assistència Primària del Consorci Sanitari de Terrassa. "És molt important tallar la cadena de tranmissió entre els que no ho saben".
dificultats
Als CAPs afronten en aquest moment dificultats en l'accés dels pacients no Covid a les consultes per la feina derivada de la pandèmia i perquè molts del professionals fan les vacances, després de mesos d'extenuació. "La situación s'ha de normalitzar aquestes setmanes i a l'octubre els pacients podrán començar a recuperar als seus metges i infermeres de referencia", comenta Ureña. Tot i que els gestors Covid son personal de reforç, la primària demana un nou reforç a la tardor "per què estem al límit. Ja ara -comenta Montse Ureña- el reforç Covid és insuficient". El CST ja ha reforçat els seus equips de pediatria per atendre els casos aguts.
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de setembre de 2020 a les 21:12
Notícies recomenades
-
Terrassa Comencen els talls de trànsit al carrer d'Arquimedes
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: Tòquio, els Picos de Europa i Tànger
-
Terrassa La més gran de les beceroles
-
Terrassa CARRERS DE TERRASSA | De la nissaga del que va crear l’Aurora
-
Terrassa “A l’estiu, la ciutat no queda del tot buida”
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: La Ràpita, Seül i la República Dominicana