El ple va donar ahir llum verda a l'aplicació d'una tarifa plana fiscal a la ciutat de Terrassa, que permetrà als contribuents fraccionar la suma de tots els tributs en quotes idèntiques al llarg de l'anualitat.
Junts per Terrassa ha transaccionat la seva proposta, que ahir va comptar amb el suport de tot el Consistori. El nou sistema entrarà en funcionament l'any 2022, donat que requereix un nou aplicatiu informàtic que permeti, amb el nom del contribuent, fer el càlcul de la tarifa plana mensual d'acord amb tots els tributs. Actualment, el sistema permet fraccionar el pagament d'alguns impostos i taxes, però el tractament informàtic és individualitzat per cada tribut.
"És una mesura que no té cap cost afegit -va dir ahir la portaveu de Junts per Terrassa, Meritxell Lluís- i que permetrà als contribuents poder planificar les despeses al llarg de l'any, molt important en temps d'incertesa com l'actual".
Ciutats com Girona, Olot, Calafell i Lleida ja disposen de tarifes planes fiscals i Barcelona treballa en la implantació del seu model.
A Terrassa, la tarifa plana permetrà pagar onze fraccions iguals al llarg de l'any i un dotzè rebut de liquidació que reflectiria els canvis: Augmentant l'import mitjà si hi ha hagut, per exemple, consums superiors d'aigua, o reduint la quota si s'apliquen bonificacions.
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de novembre de 2020 a les 20:17
Notícies recomenades
-
Terrassa L'escola Pau Vila Dinarès celebra 50 anys
-
Terrassa Plenari de tancament del Consell de la Infància de Terrassa
-
Terrassa Trucades 'spam': d'aquesta manera pots deixar de rebre tants intents d'estafa
-
Terrassa L'Ajuntament asfalta 11 trams de carrers de Terrassa en el que portem de juny
-
Terrassa Les autoescoles, al límit a Terrassa
-
Terrassa Un retrat de la nova generació