La consellera de Salut, Alba Vergés, i el conseller d'Afers Socials, Chakir El Homrani, han defensat la seva gestió a les residències tot i les crítiques de l'oposició, si bé admeten que el Govern no estava preparat per fer front a la pandèmia. Segons EFE, els consellers van parlar el dilluns en la comissió d'investigació del Parlament sobre la gestió de les residències de gent gran a Catalunya, on durant aquesta pandèmia han mort gairebé 4.500 persones grans amb Covid-19 sense arribar a ser traslladades a l'hospital.
Vergés va defensar que els dos departaments han treballat des de l'inici amb "coordinació màxima" per fer front als estralls del virus a les residències, abans fins i tot del 8 d'abril, quan Salut va prendre la gestió en aquests centres. El Homrani, a qui diversos grups van demanar la dimissió, va dir que les residències aconsegueixen anar "un pas per davant del virus" en aquesta segona onada. El conseller va afirmar que durant la primera onada es van detectar 15.648 positius per Covid-19 als geriàtrics, i durant la segona aquesta xifra ha baixat fins als 7.542. A més, va dir que l'increment de positius entre la població general ha estat d'un 227% amb relació a la primera onada, mentre que a les residències ha baixat un 52%. Vergés i El Homrani van negar cap "ordre" perquè els residents contagiats no fossin traslladats a hospitals.
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de desembre de 2020 a
les 20:49
Notícies recomenades
-
Terrassa
ERC vol traslladar les activitats comercials que hi ha en pisos a les plantes baixes
-
Terrassa
Les piscines de la ciutat s’omplen per fer front a la primera calorada de l’estiu
-
Terrassa
L'Ajuntament recorre al Suprem la sentència sobre els clients de Mina
-
Terrassa
Ciutadans i entitats ja poden proposar idees per renaturalitzar les rieres de Terrassa
-
Terrassa
Els Minyons tornen al bressol de la colla amb una actuació a Can Torres
-
Terrassa
Alerta: es fan passar per l'Ajuntament de Terrassa per cometre estafes