Condemnat per circular ebri per la C-58
La pena és de multa i retirada del carnet de conduir

- Ullada al passat per encarar el futur
ARA A PORTADA

- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el 02 de juny de 2021 a les 07:55
Actualitzat el 02 de juny de 2021 a les 14:26
L’alè li feia olor d’alcohol, la seva parla era incoherent i la verticalitat del seu cos es trontollava. I les proves d’alcoholèmia van detectar uns nivells superiors al doble de la taxa màxima permesa. Aquestes proves determinen, per a la Justícia, la culpabilitat d’un conductor que ha estat condemnat per un delicte contra la seguretat del trànsit. La pena: 1.260 euros de multa i un any i mig sense carnet.
Eren les 4.46 del 3 d’octubre de l’any passat quan la furgoneta conduïda per l’acusat va ser interceptada per una dotació policial. El vehicle circulava en ziga-zaga pel punt quilomètric 17 de la C-58. El conductor presentava halitosis alcohòlica “fortament detectable” i una parla incoherent. També una coordinació de moviments imprecisa i un “moviment oscil·lant de la verticalitat”. Això va fer constar la sentència del jutjat penal 3 de Terrassa que el va condemnar en instància i que l’acusat va recórrer.
Davant aquests símptomes, els policies van instar l’implicat a fer les proves d’alcoholèmia, que van confirmar les sospites: 0,53 mil·ligrams en la primera, efectuada a les 4.48 hores, i 0,49 mil·ligrams en la segona, a les 5.04.
La conclusió, segons la Justícia: l’imputat tenia les facultats psicofísiques disminuïdes a causa d’una prèvia ingestió alcohòlica que havia minvat la seva capacitat “per manejar els mecanismes de direcció, control i frenat” de la furgoneta. I augmentava el temps de reacció davant esdeveniments imprevistos, “amb pèrdua de reflexos i de capacitat visual”. Tot això es va posar de manifest en la circulació erràtica. La primera sentència està “prou motivada”, segons l’Audiència Provincial.
Notícies recomenades
-
Terrassa El Robotfest de Terrassa és un èxit: "Estem vivint el futur ja"
-
Terrassa Els Castellers de Terrassa fan el cinquè 5d7 de la temporada a Sant Gervasi
-
Terrassa Quina és l’estratègia per a unes vacances perfectes en ple 2025?
-
Terrassa Nous tendals a places de Terrassa després que no funcionés al carrer de Sant Pere
-
Terrassa El dipòsit d’Egarvia es traslladarà a Can Parellada
-
Terrassa Més de 700 fidels a la cloenda del 20è aniversari de la diòcesi de Terrassa