L'Ajuntament ha de pagar pels danys causats per un contenidor
Terrassa
La indemnització és de 1.019 euros
- L'Ajuntament ha de pagar pels danys causats per un contenidor
ARA A PORTADA
-
Terrassa Espectadors atemorits i complaguts a Les 12 Hores Fantàstiques: "Gaudeixo de la violència i la sang al cinema" Aketza Martín
-
Fotogaleries FOTOS | L'automobilisme clàssic celebra la 7a Pujada a la Mata - Ciutat de Terrassa Pol Ortega
-
Terrassa Perruqueria Sant Pere, botiga de barri: “Quan domines l’ofici, tot el que et demanin ho saps fer” Alejandro García
-
Terrassa Una arriscada persecució policial acaba amb tres policies municipals ferits i dos detinguts a Terrassa Aketza Martín
-
Terrassa Més de 17.000 euros de renda de diferència entre la zona més rica i la més pobra de Terrassa Joan Muñoz
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el
09 de febrer de 2022 a
les 20:34
Un contenidor d’escombraries es va desfrenar i va impactar contra un cotxe estacionat, al qual va causar danys en un lateral i va trencar un mirall retrovisor. El titular del vehicle i la seva asseguradora van demandar a l’Ajuntament i han guanyat el litigi: el Consistori els ha de pagar un total de 1.019,64 euros d’indemnització per aquell accident ocorregut al carrer d’Antoni Maura i del qual l’Ajuntament ha estat declarat responsable.
El 31 de març del 2018, a les 11.30 hores, un home va telefonar a la Policia Municipal: un contenidor de residus havia ocasionat danys al seu vehicle, un Audi A3 aparcat al carrer d’Antoni Maura, a Grups Gibraltar-Lluís Companys. Uns agents van comprovar que el turisme presentava rascades en el seu lateral dret i un retrovisor trencat “a causa del cop d’un contenidor d’escombraries del servei municipal de neteja que s’hi havia desfrenat”.
El titular del cotxe va reclamar una restitució per via administrativa, però el Consistori va desestimar la petició. No considerava provada la relació de causalitat entre el funcionament del servei públic i els danys al·legats. Al perjudicat li quedava acudir als tribunals, i això va fer, presentant un recurs contenciós administratiu que al·ludia a la “deficient conservació, inspecció vigilància del sistema de subjecció dels contenidors” com a causa dels danys en el vehicle. O el contenidor mancava de frens o el sistema de frenat no funcionava correctament.
La demanda incloïa la novetat de la Policia Municipal. L’Ajuntament sostenia que en el desplaçament del contenidor va intervenir un tercer, que s’havia produït una acció vandàlica, que el contenidor comptava amb un pedal de fre que tots els operaris tenen ordres d’activar, que no hi havia testimonis dels fets. Els policies van arribar després.
Provat
El jutjat contenciós administratiu número 9 de Barcelona dona la raó als demandants. Sí que considera acreditat que els danys els va causar el contenidor, que es va moure en un carrer “amb prominent pendent” i a conseqüència “del defectuós estat de manteniment i conservació”. Va ser necessari instal·lar un sistema de contenció, amb la col·locació d’unes tanques en els laterals i en la part que dona a la vorera, per la qual cosa sens dubte resultava insuficient per a la seva contenció el propi sistema de frenat del contenidor.
L’administració municipal “ha faltat a les funcions encomanades en l’exercici de competències en matèria de seguretat en llocs públics”. La manca de manteniment, inspecció i vigilància del sistema de subjecció dels recipients van constituir la causa del dany i l’Ajuntament ha de pagar 1.019,64 euros d’indemnització.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
El MNACTEC acull la II Jornada de Malalties Rares, Minoritàries, Ultraraes i Sense Diagnòstic de Terrassa
-
Terrassa
Terrassa celebra el Dia Mundial de les Persones de Talla Baixa
-
Terrassa
50 anys d'ensenyament a Terrassa de l'Escola l'Heura del Vallès
-
Terrassa
La parròquia de Sant Cristòfol de Ca n'Anglada celebra 70 anys
-
Terrassa
Òscar Ordeig, conseller d'Agricultura: “Som a la fase final de la PPA i demanem un últim esforç”
-
Terrassa
“Arriba el fred i ja és temps de comprar castanyes”