Pena de 18 anys i mig de presó pel crim del carrer de Volta de Terrassa
El jurat va declarar l'acusat culpable d'assassinat
- Pena de 18 anys i mig de presó pel crim del carrer de Volta de Terrassa
ARA A PORTADA
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el 01 de març de 2022 a les 15:08
Actualitzat el 01 de març de 2022 a les 20:39
Jaume Badiella, l'acusat de matar la seva excompanya sentimental a cops de destral, ha estat condemnat a una pena de 18 anys i mig de presó per l'Audiència Provincial de Barcelona. El 15 de febrer passat, el jurat va declarar Badiella culpable d'un delicte d'assassinat amb traïdoria.
Aquell dia va anar de molt poc: set a dos. Set membres del jurat van votar “sí” a la pregunta de si Jaume Badiella, l’autor confés del crim, l’home que va matar la seva excompanya sentimental a destralades i després la va mantenir enterrada durant deu mesos, va cometre assassinat amb traïdoria. Ho va fer a traïció. Si la proporció de vots hagués estat de sis a tres, Badiella hauria estat considerat culpable “només” d’homicidi. La pena se situava entre els 17 i els 20 anys de presó. Segons el veredicte, no va haver-hi acarnissament. La pena ha estat finalment de 18 anys i mig.
El matí del 7 d’agost del 2018, el Jaume va matar la Mònica a cops de destral, durant una discussió, una més en aquella relació de tempesta. Li va llevar la vida en el lavabo de la casa en la qual convivien, al carrer de Volta. La Mònica tenia catorze cops, gairebé tots al cap. Jaume, un informàtic introvertit, va amagar el cos. El va enterrar en un cobert del jardí. Després va denunciar la desaparició de la Mónica juntament amb familiars de la víctima.
Les restes mortals van romandre sepultades durant deu mesos. Els Mossos d’Esquadra van vigilar al sospitós, però no van localitzar les restes de la Mònica fins al 18 de juny del 2019. Van comptar amb l’ajuda d’una empresa especialitzada en rastreig per georadar i termografia. El 18 de juny del 2019 van trobar el cos, en avançat estat de descomposició, aparentment momificat. Estava sota el terra del cobert, en una part enrajolada, a entre trenta i cinquanta centímetres de profunditat.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa inaugura el mural dedicat a Akira Toriyama
-
Terrassa
Èxit de la Festa de la Paella a la Maurina
-
Terrassa
Més de 300 persones al sopar solidari d’Oncolliga
-
Terrassa
Un alumni de l’Eseiaat rep un premi internacional per la seva tesi doctoral
-
Terrassa
Un incendi en un bloc de Les Fonts provoca una fuita d’aigua que afecta diversos pisos
-
Terrassa
Els premis Terrassenc de l'Any ja estan en mans de les seves guardonades