Les rieres es queden sense fons Next Generation
Europa ha desestimat la petició de Terrassa de dos ajuts de 3,4 i 4 milions d’euros
- Les rieres es queden sense fons Next Generation
ARA A PORTADA
-
-
L’Ajuntament ja estudia com invertir els 3 milions d’euros per a la millora d’escoles públiques Redacció
-
"El nostre tresor és el comerç local": la segona Fira Pirata del Roc Blanc amplia les activitats familiars Pilar Màrquez
-
Terrassa es bolca en la quarta Magic Line per investigar la histiocitosi: "Cada pas compta" Pilar Màrquez
-
La plaça Nova acollirà la Culturassa 2026 que homenatjarà el 45è aniversari del Drac i els Diables Joan Muñoz
Publicat el
11 d’octubre de 2022 a
les 20:36
Actualitzat el
12 d’octubre de 2022 a les
07:34
La Fundació Biodiversidad F.S.P. dels Fons Next Generation ha desestimat dues subvencions sol·licitades per Terrassa, una de 3,4 milions per a la redacció del Pla Estratègic de les rieres i l’execució d’un tram de la riera de les Arenes; i una segona de 4 milions d’euros per a la redacció del pla i l’avantprojecte de renaturalització de les rieres i per a la renaturalització del tram nord de la riera del Palau.
Les resolucions de la Fundación Biodiversidad són del 30 de juny, pel primer paquet d’ajuts, i del 14 de setembre, per al segon.
L’ambiciós projecte per acabar amb la frontera urbana que suposen les rieres de Terrassa haurà d’esperar. Si la resposta dels Next Generation hagués estat favorable, tant la redacció de projectes com l’execució d’obres haurien d’haver finalitzat el desembre de 2025, la data límit establerta pels fons europeus.
El govern municipal ha informat la Taula de seguiment de les rieres de la desestimació dels ajuts i al PSC, que va presentar pregunta al ple. Des de Medi Ambient, l’executiu municipal recorda que la redacció del Pla Estratègic de Rieres és una qüestió prioritària per a la ciutat i que l’Ajuntament “continuarà amb els tràmits per a la seva elaboració, independentment de l’assignació o no de fons de tercers”.
En concret, Terrassa demanava als fons Next Generation un primer ajut de 3.391.417,56 euros que havien de permetre redactar el pla estratègic i executar el tram de la riera de les Arenes compres entre el pont de l’avinguda de Béjar i el pont de Sant Llorenç. El projecte incorporava també el seguiment dels treballs.
La segona petició de subvenció, per un import de 3.999.999,70 euros, havia de finançar la redacció del Pla Estratègic i Avantprojecte de renaturalització i adaptació al canvi climàtic de les rieres. També la redacció i execució del projecte de renaturalització de la Riera del Palau, entre el pont de les Arts i el pont de l’Abat Marcet. A banda del pla de comunicació i el seguiment dels treballs.
En total, a les dues convocatòries a les quals han optat les rieres de Terrassa s’han presentat un total de 301 projectes i han estat desestimats 264, entre ells els dos de Terrassa. La ciutat aspira a transformar-les en espais verds, oberts a la ciutadania, respectant el paisatge i la natura i, tot i la seva transformació, mantenint la seva funció com a rieres.
Notícies recomenades
-
Terrassa
50 anys acostant la cultura a l’escola: “Cap infant hauria de quedar-se sense anar al teatre”
-
Terrassa
Aquestes són les colles que formen part de la cultura popular de Terrassa
-
Terrassa
La violència masclista a Terrassa tanca l’any 2025 a la baixa amb 818 denúncies
-
Terrassa
Miqui Giménez guanya el Premi Crítica Serra d'Or 2026: “Tant de bo mai parem de cantar als nens i a les nenes”
-
Terrassa
Defuncions a Terrassa: les cerimònies del dijous 9 d'abril del 2026
-
Terrassa
Miquel Sureda, professor de l'Eseiaat: “L’Artemis II ens permet recuperar la fascinació per l’espai”