Una porta cap a la terra sagrada
Terrassa
Hi ha una porta, situada al carrer de la Font Vella, de fa 130 anys, que transporta directament a la Catedral de Terrassa
- Una porta cap a la terra sagrada
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa El Meteocat alerta de ruixats intensos aquest dimarts a la tarda i nit a Terrassa Arnau Fort
-
Terrassa TxT admet que el vot de Junts contra els decrets d'habitatge "ens ha incomodat moltíssim" Pilar Màrquez
-
Terrassa Francesc Mauri, meteoròleg de TV3, adverteix: “La Rambla no hauria suportat els 200 o 300 litres de Granollers” Arnau Fort
-
Publicat el
09 de juny de 2023 a
les 21:20
Hi ha portes que condueixen a multitud de llocs. Portes al cel portes al paradís o, simplement, portes que porten a més portes. A la Font Vella, una porta permet entrar, directament a la Catedral, en particular, a la capella del Sant Crist. És un fil directe a un espai de culte, una ubicació que entra dins dels paràmetres per poder qualificar-la com a sagrada.
La porta té nom. No és una porta qualsevol, com la d’una llar o d’una botiga. La porta, que té nom, és la de Sant Pere, un personatge amb una relació més que estreta amb la ciutat. Sant Pere té aparicions en eminents edificis o altres elements de Terrassa. Un carrer de gran rellevància, un pont amb molta història o unes esglésies que no cal presentar, les coneix gairebé tothom.
Aquesta porta, la de Sant Pere, va començar a ser una porta, és a dir, un tros de pas quan estava oberta i una barrera d’impediments quan estava tancada, l’any 1893. És a dir, fa 130 anys. Són molts anys de vida per a una porta, cal reconèixer-ho.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’Ajuntament de Terrassa i el Síndic de Greuges es reuneixen per posar fi a la venda il·legal a la Plaça de Catalunya
-
Terrassa
L’Ajuntament de Terrassa inicia una cooperació amb Palestina
-
Terrassa
Rodalies continua sense servei entre Terrassa i Barcelona
-
Terrassa
El govern municipal presentarà en audiència pública el pressupost per al 2027
-
Terrassa
Les pluges del nou paradigma climàtic: “No estem preparats”
-
Terrassa
Els Castellers de Terrassa descarreguen tres construccions de set al Concurs de Castells