Les denúncies per violència de gènere arriben al seu màxim històric
Els jutjats de Terrassa han tramitat 208 casos de violència masclista durant el segon trimestre del 2023, arribant a uns registres de màxims. En el cas de Terrassa, una gran part de denúncies per violència de gènere han arribat a través d’un part de lesions (21,6%)

- Les denúncies per violència de gènere arriben al seu màxim històric
ARA A PORTADA

- Alejandro García
- Redactor a Diari de Terrassa
Publicat el 01 de novembre de 2023 a les 19:42
Actualitzat el 31 d’octubre de 2023 a les 19:44
Una situació preocupant. Als jutjats de Terrassa, una gran part de les denúncies per violència de gènere han arribat a través d’un informe de lesions (21,6%). En aquest sentit, és el percentatge més elevat del Vallès Occidental, amb una gran diferència sobre Sabadell (11,7%). Tant la nostra ciutat com la comarca han registrat un nou màxim de denúncies per violència masclista durant el segon trimestre de 2023, amb 208 casos a Terrassa, segons el darrer informe de l’Observatori del Consell Comarcal del Vallès Occidental. Els jutjats de les dues capitals és on s’han tramitat més denúncies de la comarca.
El partit judicial de Terrassa ha estat l’únic de tota la comarca amb denúncies presentades per la víctima directament al jutjat (4,9%), amb un total de 10. La xifra és elevada, tenint en compte que la proporció del conjunt d’Espanya (1,4%), Catalunya (1,2%) i la província de Barcelona (1,6%).
Una de les dades més sorprenents de l’informe és que durant el segon trimestre de 2023, cap dona a Terrassa s’ha acollit a la dispensa de declarar. De fet, a la comarca es registra una mitjana de 3,8 dones que s’acullen a la dispensa de l’obligació a declarar per cada 100 denúncies presentades. La ràtio és molt inferior a la del conjunt d’Espanya (9,8), a la de Catalunya (12,9) i a la de la província de Barcelona (14,3). Tot i això, Sabadell presenta un valor molt més elevat que la resta (24,7).
Notícies recomenades
-
Terrassa Comencen els talls de trànsit al carrer d'Arquimedes
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: Tòquio, els Picos de Europa i Tànger
-
Terrassa La més gran de les beceroles
-
Terrassa CARRERS DE TERRASSA | De la nissaga del que va crear l’Aurora
-
Terrassa “A l’estiu, la ciutat no queda del tot buida”
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: La Ràpita, Seül i la República Dominicana