
El bus es posa a la pell de les persones amb discapacitat
Els conductors i conductores de Tmesa experimenten en primera persona con és viatjar en cadira de rodes o sense visió

- El bus es posa a la pell de les persones amb discapacitat
ARA A PORTADA
Publicat el 09 d’abril de 2024 a les 16:46
Quinze conductors i conductores d'autobús han participat aquest matí en una jornada de sensibilització amb els usuaris amb capacitats diverses, fent l'exercici de pujar en cadira de rodes o tapar-se els ulls per viure en primera persona els reptes als quals s'enfronten els usuaris amb discapacitat. Sota el lema "Posar-nos a la seva pell", la jornada tenia com a objectiu sensibilitzar i formar el personal del transport públic de Terrassa.
"Por a caure, incertesa, no saber on són les coses, gent que em parla i no sé on és i persones que criden i no sé per què". Són les primeres impressions de Mertxe Muñoz, una de les quinze conductores i conductors que voluntàriament han volgut participar en la iniciativa, que s'ha desenvolupat al parc dels Catalans. A la sortida del bus, un cop alliberada de l'antifaç i desat el bastó, Mertxe ha explicat com "cada dia estem pendents de les persones amb capacitats diverses que pugen al bus. Posar-nos a la seva pell encara ens fa veure més clar com d'important és atendre les seves necessitats".
[caption id="attachment_537364" align="aligncenter" width="700"]
Una conductora de Tmesa, baixant del bus en cadira de rodes a la jornada "Posar-nos a la seva pell" /Nebridi Aróztegui[/caption]
La jornada ha estat precedida d'una sessió a la Cambra de Comerç on representants de l'ONCE i del col·lectiu Prou Barreres han reflexionat sobre la realitat que afronten les persones amb capacitats diverses quan accedeixen al transport públic.

Notícies recomenades
-
Terrassa Junts es defensa de les crítiques d'Esquerra i reitera el suport als drets humans i a Palestina
-
Terrassa MútuaTerrassa impulsa la Setmana Mundial de la Lactància Materna amb activitats a les biblioteques i centres de salut
-
Terrassa El Bitxo del Torrent Mitger celebra 40 anys amb 40 enceses a la Trobada de Bestiari de Can Roca
-
Terrassa Els Minyons de Terrassa celebren “El Vespreig Minyó” amb la presentació de la nova samarreta
-
Terrassa El dermatòleg de Terrassa Ramon Grimalt, entre els investigadors més citats, segons la Universitat d'Stanford
-
Terrassa Biblioteques Sense Fronteres pels drets de les dones a Terrassa