Jornada sobre malalties infeccioses a MútuaTerrassa
La trobada se celebrarà aquest dijous, 5 de setembre

- Jornada sobre malalties infeccioses a MútuaTerrassa
ARA A PORTADA

- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el 03 de setembre de 2024 a les 10:57
El servei de Malalties Infeccioses de l’Hospital Universitari MútuaTerrassa (HUMT) organitza aquest dijous, 5 de setembre, la segona jornada sobre Actualització en Malalties Infeccioses concebuda "amb l’objectiu de compartir coneixements i posar en comú les principals novetats relatives a aquest àmbit".
Se celebrarà a partir de les 13.15 hores a l'Edifici Docent. La inauguració anirà a càrrec de la doctora Yolanda Cuesta, gerent de la Fundació Assistencial MútuaTerrassa (FAMT), i la doctora Esther Calbo, cap del servei de Malalties Infeccioses de l’Hospital Universitari MútuaTerrassa (HUMT).
En el transcurs de la jornada se celebraran dues taules rodones, la primera centrada en el microbioma i la segona, en els aspectes més rellevants del darrer any en l’àmbit de les malalties infeccioses i la microbiologia clínica. Ambdues inclouran tres ponències i una discussió conjunta. En el cas de la primera es parlarà sobre els conceptes bàsics dels estudis de microbioma per a clínics, la relació entre la microbioma i la sèpsia i entre el microbioma i la pneumònia pneumocòcica en adults. En la segona taula s’hi abordarà el més destacat de l’any en malalties infeccioses, en microbiologia clínica i en immunització.
Pel que fa als ponents, hi intervindran professionals externs i del propi HUMT. En aquest sentit, hi prendrà part la doctora Desirée Henares, membre del grup de Malalties Infeccioses i Microbioma de l’Institut de Recerca de Sant Joan de Déu; la doctora Elisa Rubio, adjunta al servei de Microbiologia i CORE de Biologia Molecular de l’Hospital Clínic; la doctora Cristina Masuet, adjunta al servei de Medicina Preventiva i Salut Pública de l’Hospital Universitari de Bellvitge, i la doctora Virginia Plasencia, adjunta al servei de Microbiologia de Catlab.
Pel que fa al servei de Malalties Infeccioses de l’HUMT, a banda de la doctora Calbo, hi participaran les doctores Beatriz Dietl, Lucía Gómez i Lucía Boix-Palop, adjuntes al servei.
Notícies recomenades
-
Terrassa Junts es defensa de les crítiques d'Esquerra i reitera el suport als drets humans i a Palestina
-
Terrassa MútuaTerrassa impulsa la Setmana Mundial de la Lactància Materna amb activitats a les biblioteques i centres de salut
-
Terrassa El Bitxo del Torrent Mitger celebra 40 anys amb 40 enceses a la Trobada de Bestiari de Can Roca
-
Terrassa Els Minyons de Terrassa celebren “El Vespreig Minyó” amb la presentació de la nova samarreta
-
Terrassa El dermatòleg de Terrassa Ramon Grimalt, entre els investigadors més citats, segons la Universitat d'Stanford
-
Terrassa Biblioteques Sense Fronteres pels drets de les dones a Terrassa