Vaga d'autobusos a Terrassa
Dilluns 28 d'octubre hi haurà aturada amb serveis mínims a tota Catalunya, així com manifestacions per reivindicar la jubilació dels conductors als 60 anys

ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’octubre de 2024 a les 18:25
Actualitzat el 27 d’octubre de 2024 a les 18:32
Es tracta d'una vaga estatal que afectarà els autobusos municipals de Terrassa, així com els interurbans. Al llarg de dilluns 28 d'octubre, hi haurà serveis mínims. En les franges d'hora punta (6.30 h - 9.30 h i 16.00 h- 20.00 h), hi haurà un 40% del servei d’un dia laborable. Durant la resta de la jornada, hi haurà un 20% del que és habitual.
Segons anuncien els sindicats UGT i CCOO, la vaga pretén reclamar la jubilació als 60 anys dels conductors i conductores del sector de transport de viatgers a escala estatal. Des d'UGT expressen que "a diferència del sector de mercaderies, en el cas dels viatgers, la patronal i el govern han demostrat una manca d'interès i voluntat en negociar". Per part de CCOO, reivindiquen que "aquesta inclusió és necessària i no permet més demora: els accidents, les morts, l'envelliment prematur i l'alt absentisme són conseqüència del desgast professional".
Aquest dilluns 28 d'octubre, a part de les aturades generals se celebraran manifestacions a les quatre províncies catalanes. La de Barcelona, serà a les 10 h i sortirà des de la Plaça d'Ildefons Cerdà per finalitzar a la seu de Foment de Treball, a la Via Laietana.
Notícies recomenades
-
Terrassa L’escola Auró salva el seu projecte musical
-
Terrassa El franquisme contra les dones: “No jutjaven delictes, sinó morals”
-
Terrassa Els Diables de Sant Pere Nord sumen una nova bèstia de foc a Terrassa
-
Terrassa Els veïns de Sant Pere reclamen la reparació de l’aire condicionat al Casal del barri: "La climatització no és un luxe"
-
Terrassa Projectant identitat a través del patrimoni i la cohesió
-
Terrassa Terrassa encara no multarà a la ZBE: el novembre farà una campanya informativa