Nova festa: La Baixada de les vaques
En el Dia dels Sants Innocents, es convoca els esperits joves a venir vestits de pastor al raval de Montserrat. La cercavila acabarà amb un sopar a Cal Reig
- Terrassa acollirà la primera cursa de patinets elèctrics
ARA A PORTADA
-
-
Resum de l'any 2025 a Terrassa: al gener, l’última demolició de l’esponjament a Ca n'Anglada Laura Massallé
-
-
Resum de l'any 2025 a Terrassa: al març, menys arbres a la ciutat pel canvi climàtic i la sequera Javier Llamas
-
Resum de l'any 2025 a Terrassa: a l'abril, el Club Egara es proclama campió de la Copa de la Reina Javier Llamas
Publicat el 27 de desembre de 2024 a les 19:59
Actualitzat el 27 de desembre de 2024 a les 20:01
El 28 de desembre és, com tots sabem, el dia dels Innocents. La festa de la Baixada de les vaques bé podria ser una gran broma, però sembla estar massa ben organitzada per a ser-ho. Diversos col·lectius de cultura popular de la ciutat s’han coordinat per estrenar aquesta nova festa que pretén esdevenir tradició. Es tracta de la Baixada de les vaques, una “idea esbojarrada”, segons descriu en Marc Galí, un dels impulsors des de l’associació Treure Ball.
“És una festa perquè la gent hi participi, vestit de pastor o rabadà”, anuncia. Un cop reunida tota la gent, la pastura de les vaques començarà a desfilar a les 19 hores cap al Vapor Ventalló. La cercavila continuarà fins al carrer de Pau Claris, antigament conegut com la Baixada de les vaques per l’existència d’un estable de bovins a tocar. La festa continuarà a les 21 hores a Cal Reig. “Hi haurà un sopar a preus populars amb caldo i brasa per a tothom qui vulgui portar i fer verdures o carn”, explica Galí. Per descomptat, al local de Minyons es gaudirà també de barra de begudes. Es promet fins i tot una nit de “cantada boja de nadales”.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Educació supervisarà els continguts d'història i l'ús del català al Mare de Déu del Carme
-
Terrassa
Un vehicle de recollida de residus de Terrassa es queda encallat a un esvoranc al Pla del Bonaire Residencial
-
Terrassa
Mor Ignasi Verdós, paisatgista de Terrassa, als 91 anys
-
Terrassa
Resum de l'any 2025 a Terrassa: al setembre, la lluna va jugar a fet i amagar
-
Terrassa
Resum de l'any 2025 a Terrassa: al desembre, els músics més escoltats
-
Terrassa
Resum de l'any 2025 a Terrassa: el novembre va arribar l'etern debat sobre el canvi d'hora