Els delictes comesos a Terrassa cauen un 3,4% l'últim any
És de les poques grans ciutats de la regió metropolitana que redueix la criminalitat. La davallada ha estat especialment notòria en el cas dels robatoris amb força. Per contra, els ciberdelictes augmenten

- El conseller de Justícia visita el Col·legi d'Advocats de Terrassa
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de febrer de 2025 a les 18:09
Actualitzat el 11 de febrer de 2025 a les 13:34
El nombre de delictes comesos a Terrassa s'ha reduït l'últim any més d'un 3%. Segons l'últim balanç de criminalitat que ha fet públic el Ministeri de l'Interior, el 2024 es van registrar a la ciutat un total de 9.808 infraccions penals per les 10.153 del 2023, cosa que significa un descens d'un 3,4%.
La baixada s'explica per la davallada experimentada quant a la criminalitat convencional, que ha caigut un 9,4%. La disminució ha estat especialment notòria en el cas dels robatoris amb força en domicilis, establiments i altres instal·lacions. El 2023 se'n van produir un total de 608 i l'any passat no van arribar ni a 460. Van ser, en concret, 455. Així doncs, hi va haver una reducció d'un 25,2%. Entrant al detall, en domicilis hi va haver 289 robatoris amb força, un 15,7% menys que el 2023, en què se'n van registrar 343.
Van caure també els furts (-2,6%) i les sostraccions de vehicles (-11,2%). I els robatoris amb violència i intimidació (-6,1%).
En canvi, va créixer un 37,1% el tràfic de drogues, passant de 35 a 48 infraccions. I un 44,7% els delictes contra la llibertat sexual, que van passar de 85 a 123. Es van cometre 50 agressions sexuals amb penetració, un 16,3% més que les 43 del 2023.
Hi va haver dos homicidis dolosos i assassinats consumats i set homicidis dolosos i assassinats en grau de temptativa, les mateixes xifres que l'any anterior. No hi va haver cap segrest, mentre que el 2023 n'hi havia hagut un.
Els delictes greus i menys greus de lesions i renyina tumultuària van augmentar un 9,2%, dels 98 del 2023 als 107 del 2024.
La resta de criminalitat convencional va minvar un 12,8%, fins als 4.159 delictes.
Notícies recomenades
-
Terrassa Quan els Gegants Nous van alçar-se davant el franquisme
-
Terrassa “Cada dia gestionem una desena d’avisos per desaparicions”
-
Terrassa Més de 15.000 tapes venudes a la gran ruta gastronòmica
-
Terrassa Els autobusos circularan per Arquimedes i Galileu durant la Festa Major
-
Terrassa Festa Major de 1977: La cavalcada de les reivindicacions
-
Terrassa Donacions de sang amb regust gastronòmic