1.130 plaques solars als dipòsits d'aigua de Can Boada i Can Poal
L’empresa municipal TAIGUA ha iniciat la tramitació per licitar aquests projectes, que compten amb finançament de la Unió Europea
ARA A PORTADA
-
-
L’Ajuntament ja estudia com invertir els 3 milions d’euros per a la millora d’escoles públiques Redacció
-
"El nostre tresor és el comerç local": la segona Fira Pirata del Roc Blanc amplia les activitats familiars Pilar Màrquez
-
Terrassa es bolca en la quarta Magic Line per investigar la histiocitosi: "Cada pas compta" Pilar Màrquez
-
La plaça Nova acollirà la Culturassa 2026 que homenatjarà el 45è aniversari del Drac i els Diables Joan Muñoz
Publicat el
02 d’abril de 2025 a
les 11:34
Actualitzat el
02 d’abril de 2025 a les
17:15
Terrassa col·locarà 1.133 plaques solars als dipòsits de Can Boada i Can Poal. L’empresa municipal TAIGUA ha iniciat la tramitació per licitar aquests projectes, que compten amb finançament de la Unió Europea.
Una de les actuacions previstes al Projecte de Transició Digital i Millora en l’Eficiència del cicle de l’Aigua (EFIAIGUA), subvencionat per la Unió Europea, és la de fomentar les instal·lacions fotovoltaiques per optimitzar, així, l’ús d’energies renovables. En aquesta línia d’actuació s’emmarca habilitar una planta de fotovoltaiques a la finca on hi ha els dipòsits de Can Boada i, també, a Can Poal. En total, s’instal·laran 1.133 mòduls en aquests equipaments que gestiona l’empresa municipal TAIGUA. Segons informa l'Ajuntament de Terrassa, es considera que"gaudeixen d’una ubicació estratègica per a la captació d’energia solar".
L'objectiu és, d'acord amb fonts municipals, "avançar cap a un model de gestió energètica més sostenible i eficient".
L'empresa municipal TAIGUA ha iniciat, d'una banda, la tramitació per licitar el “Projecte d’instal·lació fotovoltaica de 330,45 kWp –300 kWn per autoconsum sense excedents a Can Boada de TAIGUA”, amb criteris de contractació pública ecològica. El pressupost de licitació és de 450.530,87 euros (amb IVA) i el termini d’execució és de 14 setmanes.
El projecte contempla la instal·lació de 713 mòduls fotovoltaics que conformarà una planta de 300 kWn, situats estratègicament per optimitzar al màxim la radiació solar, amb un subministrament d’energia que serà per l’autoconsum. Actualment, l’energia prové directament de la xarxa de distribució elèctrica, amb un contracte amb garantia d'origen 100% renovable. El consum anual és d’uns 2.300.000 kWh i es preveu que la nova planta generi el 18% d’aquesta energia, és a dir, 422.000 kWh.
D’altra banda, també s’ha iniciat la tramitació per instal·lar 420 mòduls fotovoltaics de 435 Wp cadascú a sobre dos dels quatre dipòsits de Can Poal, que generarien una potència total de 100 kWn. El pressupost de licitació és de 300.425,60 euros (amb IVA) i el termini d’execució de les obres és de 12 setmanes. Amb aquesta futura instal·lació, quedarà cobert el 100% del consum anual de l’equipament i, a més, es disposarà d’un sobrant del 22%, que es podrà lliurar a la xarxa elèctrica en la modalitat de compensació d’excedents o bé posar-la a disposició de comunitats energètiques que es constitueixin.
Terrassa ampliarà aquest any la cobertura de plaques solars a equipaments municipals amb almenys quatre projectes d’instal·lació de mòduls. Es tirarà endavant aquest doble projecte als dipòsits de Can Boada i Can Poal, que gestiona l’empresa municipal TAIGUA, però també la iniciativa per tenir energia solar al nou edifici d’Eco-Equip, al carrer de l’Esla, i l’ampliació de l’actual fotovoltaica de la deixalleria de Can Casanovas, a la carretera de Rubí, amb una potència de 0,6 MW.
El projecte EFIAIGUA conté un seguit d’actuacions que contribuiran a optimitzar el cicle urbà de l’aigua, a través de la sensorització i digitalització del servei d’abastament i de clavegueram a la ciutat. Té un pressupost de 7.081.006 euros i compta amb una subvenció europea de 5,5 milions d’euros.
Notícies recomenades
-
Terrassa
50 anys acostant la cultura a l’escola: “Cap infant hauria de quedar-se sense anar al teatre”
-
Terrassa
Aquestes són les colles que formen part de la cultura popular de Terrassa
-
Terrassa
La violència masclista a Terrassa tanca l’any 2025 a la baixa amb 818 denúncies
-
Terrassa
Miqui Giménez guanya el Premi Crítica Serra d'Or 2026: “Tant de bo mai parem de cantar als nens i a les nenes”
-
Terrassa
Defuncions a Terrassa: les cerimònies del dijous 9 d'abril del 2026
-
Terrassa
Miquel Sureda, professor de l'Eseiaat: “L’Artemis II ens permet recuperar la fascinació per l’espai”