Els barris reivindiquen la seva vitalitat. I ho fan també com a eixos comercials, amb vida pròpia més enllà del Centre.
Així ha quedat constatat aquest cap de setmana, amb la celebració de la segona edició de la Fira Medieval de Can Boada. El bon temps va animar l’assistència de passejants, que a falta de càlculs exactes, es considera clarament superior a la de l’any passat, quan es va estrenar.
“A més, hi ha hagut més parades que el 2024, més artesans, més músics...”, sosté Marta Bueno, en nom de l’associació de comerciants Can Boada-Ponent, que organitza la trobada.
Una visió compartida pel regidor de Comerç, Xavier Cardona. “La Fira Medieval ha tingut molt bona acollida, com totes les fires als barris. Perquè el comerç necessita visibilitat als barris més enllà del Centre, tot i que allà també hi hagi dificultats”, explica el regidor.
A més a més, destaca la xarxa que s’està generant en els darrers anys entre associacions de comerciants. “Les fires fomenten la seva cohesió, que es coneguin, quie comparteixen experiències... A la Medieval, per exemple va venir gent de la Fira Pirata”. Aquesta darrera va tenir lloc al Roc Blanc, ara al maig. Cal afegir trobades exitoses com Volta per Volta (Ca n’Aurell), la Fira Walpurguis (Sant Pere Nord), la Fira de l’Oliva (Ca n’Anglada), la Fira del Bolet (Sant Pere), la Festa de la Paella (la Maurina)...
Quan fan “una visió global de ciutat”, intenten distribuir les fires i que cada barri s’especialitzi en una temàtica, afegeix Cardona. “I estem satisfets”.
I que en el cas de Can Boada, van decidir ocupar el nínxol de les fires medievals. I amb èxit, també de vendes. “Al principi teníem una mica de por a que ens vengués menys, perquè l’any passat la fira coincidia amb el dia de la Mare, que és molt bona excusa... Mentre que enguany la fira era a finals de mes”, enraona, quan les famílies tenen menys capacitat de despesa.
Però els paradistes perceben més vendes. “I en tot cas, no només és el que venguis aquell dia; sinó que ho fem per donar-nos a conèixer i tenir vendes tot l’any”, explica la farmacèutica Marta Bueno , sobre el retorn econòmic que deixa la fira al barri.
A més a més, Bueno posa en valor que en aquesta segona edició s’ha vist un major arrelament de la fira entre els mateixos veïns. “No només s’han vist de medieval tos els paradistes, sinó que alguns clients i veïns també han sortit amb la seva vestimenta”, diu. De fet, l’alcalde Jordi Ballart, durant la visita que va fer a la fira, va comentar als paradistes que “la gent anava vestida d’època durant els primers anys de la Fira Modernista”.