El Govern de la Generalitat de Catalunya preveu tancar els bars i restaurants fins a final de mes a causa de el ràpid avanç de contagis de la Covid-19 en la comunitat, uns establiments als quals en principi només es permetrà oferir menjar per emportar.
Ja aquest matí, el secretari general de el Departament de Salut, Marc Ramentol, havia avançat que hi haurà restriccions en els aforaments, les precaucions i els horaris de bars i restaurants a tot Catalunya a partir de divendres que ve per intentar contenir l'avanç de l'epidèmia.
Diverses fonts de la Generalitat consultades per Efe no han volgut donar per confirmat el tancament de l'hostaleria, si bé no han desmentit aquesta possibilitat i han admès que s'inclinen per la mesura.
Des del Gremi de Restauració han informat a Efe que el Govern ens l'ha donat per definitiva la decisió, amb la qual en tot cas no estarien d'acord de implementar-se.
La Federació Catalana d'Associacions d'Activitats de Restauració i Musicals (Fecasarm) ha anunciat que recorrerà davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) el tancament o la limitació horària de bars i restaurants si finalment el Govern aprova la mesura.
Segons ha advertit la Fecasarm en un comunicat, en cas d'aprovar-se, l'entitat sol·licitarà al TSJC, com a mesura cautelaríssima, la suspensió de la vigència de la resolució, per considerar-la "desproporcionada i arbitrària".
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’octubre de 2020 a
les 12:38
Notícies recomenades
-
Comarca
L’aufrany consolida la seva recuperació a Sant Llorenç amb el tercer any consecutiu d’anellament de polls
-
Comarca VÍDEO | Conducció temerària desafiant la policia
-
Comarca
Rellinars recupera el tradicional “Pa amb vi i sucre”
-
Comarca
Els Bombers donen per estabilitzat l'incendi de Collserola i mantindran dotacions a la nit per "deixar-lo rematat"
-
Comarca
La Primitiva cau a Rubí
-
Comarca
L'R4 i l'R8 recuperen el servei al tram des de Martorell fins a Rubí i Molins de Rei