Consideren que, malauradament, una de les solucions seria sancionar la gent que hi puja, “perquè només demanant-ho la gent ho continua fent”. També expressen que els hi sap greu ser els guardians de la taula i que qui hauria de posar la voluntat és la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Matadepera o els responsables de la Mola. Així mateix, també proposen que l’Ajuntament posi un bloc de formigó perquè la gent es pugui enfilar allà, en lloc de la taula d'orientació. Tres taules d’orientació La taula d’orientació geogràfica de la Mola és un element emblemàtic de la muntanya i explica el paisatge que es percep des del seu mirador. La primera, es va col·locar el 1960 i va ser promoguda per Caixa Sabadell, en marc dels actes de celebració del seu centenari. Amb el pas del temps, però, es va anar desgastant de tant enfilar-s’hi, junt amb algun acte vandàlic, i el 2009, la van substituir. Els actes es van repetir i el 2012 es va haver de treure la taula d’orientació, fent que el cim es quedés orfe d’aquest element emblemàtic fins al 2016, després que la Unió Excursionista de Sabadell (UES) aconseguís, a partir d’una campanya de micromecenatge, recaptar 8.525 euros per poder construir-ne una de nova.La taula d'orientació geogràfica de La Mola, és una taula d'orientació geogràfica, NO un lloc per pujar-hi de peus. Us demanem respecte i civisme per tal de preservar el nostre patrimoni.@AjMatadepera @agentsruralscat @mossos @diba podem fer alguna cosa? Multes……. pic.twitter.com/vBO4BTtMsH
— Bombers Matadepera (@BombersMtd) September 6, 2021
Una taula d’orientació víctima del “postureig”
Els Bombers de Matadepera es tornen a queixar dels excursionistes que s’enfilen a aquest element d’informació geogràfica de la Mola
- El CN Terrassa femení de bàsquet comença la pretemporada
ARA A PORTADA
-
-
Llargues cues en la reobertura de l'Orxateria Ribera: "Hi haurà gelats que no hem fet mai" Aketza Martín
-
Incendi dels grans al Mercat de Can Boada: quatre vehicles calcinats i una quinzena de dotacions de Bombers Joan Muñoz
-
L'Ajuntament pacta noves millores de la línia 13 a Can Gonteres i recupera la parada d'Iniciativa Redacció
-
Publicat el
07 de setembre de 2021 a
les 07:00
Actualitzat el
17 de juliol de 2023 a les
11:02
La taula d’orientació geogràfica de la Mola és un escenari bastant visualitzat a les xarxes socials i s’ha convertit en un emblema de la muntanya. És per això que molts dels excursionistes mostren que han arribat al cim culminant de Sant Llorenç del Munt penjant una fotografia a sobre d’aquesta taula d’orientació i “sembla que sigui l’única manera de dir que has estat a la Mola”, expressen des del cos de Bombers de Matadepera, que estan descontents davant d’aquesta moda.
És la tercera taula d’orientació que es col·loca a la Mola. S’ha hagut de canviar dues vegades: la primera, es va desgastar de tant pujar-hi i, la segona, es va trencar. A més, ambdues també van patir actes vandàlics.
“És una taula d’orientació geogràfica, no un lloc per pujar-hi de peus”, així ho denuncien els bombers a través de Twitter, junt amb fotografies d’excursionistes enfilats, amb la cara tapada i mantenint l’anonimat. No és la primera vegada que utilitzen aquesta plataforma per queixar-se, “perquè veiem per les xarxes socials que la gent s’enfila i, pel que sembla, no hi ha resposta”.
La majoria dels integrants del parc de bombers són excursionistes i expliquen que els hi agrada que la gent tingui sensibilitat pel patrimoni. “La gent puja i fa excursionisme perquè estima la natura. Doncs de la mateixa manera que no pugen a un arbre, que no s’enfilin a la taula d’orientació”, indiquen, i afegeixen que “sembla mentida que els excursionistes no facin un acte cívic del patrimoni”.
Notícies recomenades
-
Matadepera
El ple denega 582.000 euros per al dèficit d’Aigües de Matadepera
-
Matadepera
Indignació a la Policia Local de Matadepera: més d’un any sense poder dutxar-se a comissaria
-
Matadepera
La zona esportiva de Matadepera continua sense llum i els clubs treballen per adaptar-se a l’horari solar
-
Matadepera
Roben coure de la zona esportiva de Matadepera i deixen sense llum els camps municipals
-
Matadepera
Voluntaris del Casal de la Gent Gran de Matadepera es planten contra l'Ajuntament
-
Matadepera
Matadepera recomana el confinament dels seus veïns pels efectes de la ventada