A la recerca d’un canvi en les polítiques actives d'ocupació
El director del SOC va presentar el Pla de Transformació Industrial
- A la recerca d’un canvi en les polítiques actives d'ocupació
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
18 de juny de 2022 a
les 08:57
Actualitzat el
20 de juny de 2022 a les
07:46
El treball per a un canvi en les polítiques actives d’ocupació és una prioritat pels integrants del Pacte per a la Reindustrialització del Vallès Occidental. L’objectiu és poder avançar cap a un model diferent i descentralitzat que permeti desenvolupar polítiques i accions de foment de l’ocupació adaptades a les necessitats del territori. Per això es treballa conjuntament amb el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) per a poder avançar vers aquest objectiu.
Aquesta setmana es va celebrar la reunió del Grup Impulsor d’Indústria i Innovació del Pacte per la Reindustrialització del Vallès Occidental, que va comptar amb la participació del director del SOC, Juan José Torres i el conseller comarcal de Desenvolupament Econòmic i alcalde de Barberà, Xavier Garcés.
El director del SOC va exposat en quina situació es troba el desplegament de la nova llei i les entitats del territori li van presentar el Pla de Transformació Industrial i les experiències i projectes que s’estan treballant.
Durant la sessió del Grup Impulsor, el director del SOC va exposar en quina situació es troba el procés de desplegament de la llei. Es preveu aprovar aquest any un acord marc per part del govern de la Generalitat i una ordre de reconeixement de les estratègies territorials, amb l’objectiu d’obrir una primera convocatòria durant el 2023. Aquest nou sistema permetrà disposar d’un nou model de contracte programa de quatre anys de durada, per fitxes de serveis ocupacionals focalitzades en les necessitats de les empreses i les persones, i amb una implementació progressiva en els territoris.
Per la seva banda, el conseller comarcal va narrar l’experiència en aquest àmbit que tenen el conjunt d’entitats de la comarca i va destacar la importància d’avançar cap un model diferent i descentralitzat, que tingui molt present les particularitats de la comarca.
La sessió va servir també per presentar el Pla de Transformació de l’Ecosistema Industrial 2021-2024 i plantejar mecanismes singulars per finançar els programes que té previstos.
Notícies recomenades
-
Comarca
Un 18% més d’usuaris a FGC els dissabtes
-
Comarca
Desmantellat un dels principals punts de venda de droga de Rubí: intervinguts 24.000 euros, cocaïna i haixix
-
Comarca
El segon premi de la Lotería Nacional toca a Sant Cugat del Vallès
-
Comarca
Troben deficiències al carril bici de Viladecavalls
-
Comarca
Un botó d’emergència per al comerç de Rubí
-
Comarca
“Era molt difícil que el virus hagués sortit d’aquí”