Com viuen les àguiles perdigueres del Parc Natural?
Es presenten els resultats del projecte Tech4Nature per a la conservació de l’àliga perdiguera del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac

- Com viuen les àguiles perdigueres del Parc Natural?
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de gener de 2024 a les 11:00
Actualitzat el 03 de gener de 2024 a les 13:59
Tech4Nature Espanya ha desenvolupat un programa de seguiment per entendre com els visitants i altres factors externs afecten el comportament de cria i mobilitat de l'àguila cuabarrada (Aquila fasciata). Es tracta d'una espècie insígnia a la Mediterrània, tot i que és vulnerable a diverses parts de la regió. A Catalunya, el Servei de Fauna de la Generalitat de Catalunya estima que hi ha 85 parelles reproductores, una de les quals és la del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.
Fa pocs dies s’ha presentat els resultats del projecte Tech4Nature per a la conservació de l’àliga perdiguera del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. Un cop finalitzada l’època de nidificació i analitzades les dades del projecte , les principals conclusions d’aquest projecte se centren en els perills i amenaces que té aquesta espècie quan surt de l’àmbit del Parc Natural per caçar. De fet, el mascle va ser víctima de l’electrocució en una torre elèctrica fora del Parc.
Notícies recomenades
-
Comarca Èxit del projecte per lluitar contra la bretxa generacional a Viladecavalls
-
Comarca Injecció econòmica per reforçar el túnel ferroviari de Rubí
-
Comarca Alberto García-Alix i Vanessa Winship, al Festival La Nuu 2025
-
Comarca Torna la competició entre Ullas i Trells
-
Comarca Absolen les set encausades pel tall de les vies d'FGC a Sant Cugat
-
Comarca L'Once reparteix gairebé un milió i mig d'euros a Rubí