El Vallès, la segona comarca amb la renda més alta
Comarca
Les darreres dades recollides de l’Idescat indiquen que Matadepera i Sant Cugat continuen situant-se entre els municipis catalans amb la renda per habitant més elevada
- Un nen refrescant-se en una font -
- Juanma Peláez
ARA A PORTADA
- Alejandro García
- Redactor a Diari de Terrassa
Publicat el
26 d’abril de 2024 a
les 20:50
Actualitzat el
26 d’abril de 2024 a les
20:52
El Vallès Occidental és la segona comarca catalana amb la renda per habitant més elevada. La xifra és de 19.125 euros, experimentant una tendència a l’alça (+5,7%) i situant-se només per sota del Barcelonès (20.293 euros). Són les darreres dades recollides per l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat), referents a l’exercici 2021. Cal destacar que més del 93% dels municipis catalans de més de 1.000 habitants mostren un creixement positiu en relació amb el 2020, any de la crisi sanitària.
La mitjana catalana s’ha situat en 18.356 euros, una xifra inferior a la vallesana. En aquest sentit, el Vallès Occidental la supera en un 4,2%. Dels 465 municipis estudiats (amb més de 1.000 habitants), 133 se situen per sobre de la mitjana catalana. Matadepera continua sent el municipi amb el nivell de renda més elevat, amb 30.684 euros, un lideratge que manté gràcies a la residència al municipi veí de l’empresari Manuel Lao. Aquesta xifra significa un augment d’un 9,6% respecte a l’any 2020. Li segueixen Sant Just Desvern (26.910 euros) i Fornells de la Selva (26.222 euros. Per la seva banda, Sant Cugat és el quart municipi amb més renda per habitant, amb 25.432 euros. En el rànquing també es situa Sant Quirze del Vallès, que es situa en la dotzena posició amb un total de 25.432 euros.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
Tecnologia contra el malbaratament alimentari al Vallès
-
Comarca
La Policia Local de Castellbisbal recupera una moto robada
-
Comarca
Dotze exposicions amb el rostre com a protagonista
-
Comarca
Viladecavalls revisa el Mapa de Patrimoni Cultural
-
Comarca
Sant Cugat analitza el subsol del Monestir
-
Comarca
Obres de millora al pont de la C-58z