El projecte Recooperem inicia el curs a 66 centres
La iniciativa comarcal treballa per a l’aprofitament alimentari des del 2015

- El projecte Recooperem inicia el curs a 66 centres
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de setembre de 2024 a les 19:41
Amb l’inici del curs escolar, s’ha reprès el servei de menjador i l’aprofitament alimentari amb 59 escoles col·laboradores. No obstant això, el projecte Recooperem treballa amb altres menjadors col·lectius com el de l’hospital Universitari Mútua de Terrassa i sis empreses de la comarca. En total, 66 centres d’aprofitament alimentari que permeten la recuperació d’aliments per a ser distribuïts.
De fet, des de 2015, gràcies al Recooperem, que impulsa el Consell Comarcal del Vallès Occidental, s’han recuperat més de 129.851 àpats, evitant generar més de 49.259 quilos de residus.
Segon informa el Consell Comarcal, aquestes xifres s’han assolit gràcies a la implicació, també de 18 entitats socials, 12 ajuntaments de la comarca i 22 empreses de restauració que treballen als diferents centres d’aprofitament. I amb una important xarxa de distribució que també compta amb el suport d’un vehicle elèctric i dues bicicletes elèctriques.
El Recooperem-Cuina per compartir és un projecte del Consell Comarcal del Vallès Occidental que té per objectius: reduir el malbaratament alimentari, especialment en l’àmbit escolar. S’aprofita l’excedent d’àpats preparats i productes de primera necessitat de les empreses de restauració dels centres col·laboradors (escoles, empreses i hospitals) i es distribueixen aquests aliments a entitats socials perquè les famílies se’n beneficiïn.
Notícies recomenades
-
Comarca Declaren els docents denunciats per l’exdirectora d’un institut a Rubí
-
Comarca Allau de peticions presumptament irregulars per empadronar-se a Sant Cugat durant l'agost
-
Comarca Sant Cugat celebra la 19a Setmana de la Gent Gran
-
Comarca Creixen un 6,6% les denúncies per violència masclista a la comarca
-
Comarca El Cupó Diari de l’ONCE reparteix 175.000 euros a Rubí
-
Comarca Segon Mercat Origen Montserrat a Ullastrell