Alerta per l’estat de la riera de Rubí
El col·lectiu de tècnics La Riera que Volem manifesta la seva preocupació pels efectes que els futurs episodis de DANA podrien tenir a Rubí

- Alerta per l’estat de la riera de Rubí
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de novembre de 2024 a les 19:08
Actualitzat el 13 de novembre de 2024 a les 19:22
El col·lectiu de tècnics La Riera que Volem alerta que la zona de la riera de Rubí presenta “característiques similars” al barranc del Poio, el torrent desbordat a València i proposa diferents mesures preventives per minimitzar els riscos en els futurs episodis de pluges intenses.
Els tècnics mostren la seva preocupació per les similituds entre els dos cursos, que estan canalitzats, i el cabdal màxim previst. En aquest sentit, recorden que hi ha construïts edificis i infraestructures prop de la llera, en zones inundables i que si la riera de Rubí es desbordés es podrien assolir alçades d’un metre i velocitats superiors als 10 km/h , especialment a zones com l’Escardívol.
Per tot plegat, la Riera que Volem demana a l’Ajuntament que faci un estudi per preveure què passaria si es produïssin pluges de la mateixa intensitat que les de la DANA al País Valencià. Així es podria veure quines zones no construïdes estan afectades. Un cop se sàpiga això, proposen fermament que no es construeixi res en aquestes zones, més enllà d’algun parc. En darrer lloc, proposen la creació d’un grup tècnic multidisciplinari.
Notícies recomenades
-
Comarca Injecció de 3,7 milions dels fons FEDER a Rubí
-
Comarca Préstec de 3,8 milions per fer 35 pisos protegits a Sant Cugat del Vallès
-
Comarca Instal·len una nova vàlvula regulada de pressió d’aigua a Viladecavalls
-
Comarca Petits Camaleons aplega 10.000 persones a Sant Cugat
-
Comarca Alberto García-Alix inaugura l'onzena edició del festival de fotografia de Rubí La Nuu
-
Comarca Reparen l’esvoranc al torrent de Sant Martí, a Viladecavalls