Plaques solars a sis edificis de Rubí
Comarca
Les obres es fan al Rubí Forma, al camp de futbol i al centre cívic de Can Fatjó, al Mercat, al Bullidor i a l’EBM La Bruna
- FOTOS | Cercavila i festa de Dijous Gras del Carnestoltes de Terrassa
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de febrer de 2025 a
les 19:32
L’Ajuntament de Rubí ha iniciat una nova fase del projecte d’instal·lació de sistemes fotovoltaics a una vintena d’escoles i equipaments municipals. Aquest lot contempla el muntatge d’instal·lacions fotovoltaiques a l’edifici del Rubí Forma, al Camp de Futbol Municipal i al Centre Cívic de Can Fatjó, al Mercat Municipal, a l’edifici del Bullidor i a l’Escola Bressol Municipal La Bruna.
El projecte suposa una inversió d’1,6 milions d’euros, dels quals 300.000 els aporta el consistori i la resta prové d’una subvenció per valor d’1,3 milions d’euros del Programa Renovables 2030 de la Diputació de Barcelona.
Segons l’Ajuntament, aquesta inversió tindrà un retorn a la ciutat en forma d’estalvi econòmic i ambiental. D’una banda, es preveu que l’estalvi a la factura energètica municipal sigui d’uns 280.000 euros a l’any i, de l’altra, s’estima que es deixaran d’emetre unes 830 tones de diòxid de carboni al municipi.
Es busca utilitzar els sostres de centres educatius i equipaments municipals com a punts de generació d’energia per aquests mateixos edificis. A més, aquests edificis tindran la capacitat de compartir amb altres infraestructures municipals l’energia sobrant. D’aquesta manera, es crea una xarxa de d’autoconsum podria beneficiar gran part dels equipaments municipals.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
L’Ajuntament de Sant Cugat nega un augment de la taxa de residus
-
Comarca
Adjudicades les obres del túnel de Rubí
-
Comarca
Un home ferit en un incendi forestal entre Castellbisbal i Rubí
-
Comarca
Fi a les obres per reduir el soroll a l’AP-7 i B-30
-
Comarca
La Roser i el Martí, les grans novetats de la Festa Major de Viladecavalls
-
Comarca
Volen construir 29 habitatges a dos solars a Vacarisses