"WOMANHOOD"
Títol orig.: "In search. A journey to womanhood". Alemanya-Bèlgica-Kènia, 2018. Dir.: Beryl Magoko. Documental. Filmoteca. Club Catalunya. VOSC.
Aquesta nit es reprenen les sessions de la Filmoteca amb l'estrena del premiadíssim documental "Womanhood", que tracta del tema de la mutilació genital femenina, una pràctica salvatge habitual en alguns països africans que afecta cada any tres milions de nenes, segons dades d'Amnistia Internacional.
La pròpia directora de la pel·lícula en va ser víctima quan tenia 10 anys. Natural de Kènia (però actualment fincada a Alemanya), Beryl Magoko va ser educada en la creença que l'ablació era un ritual de pas de la infantesa a l'edat adulta i una manera d'integrar-se en la seva comunitat. Ningú li va dir que s'hi podia negar.
El documental tracta el tema a través del testimoni de les víctimes, començant pel de la pròpia autora. Parla del trauma i el dolor -físic i emocional- però també de la cirurgia reconstructiva i dels dubtes que genera. La directora també entrevista la seva mare i altres membres de la seva família.
"Womanhood" va ser el projecte de final de carrera de Beryl Magoko, que ha estudiat Cinema a Colònia (Alemanya) després de llicenciar-se en Periodisme a Uganda. Magoko també és autora del migmetratge "The cut", premiat al festival de cinema feminista de Londres l'any 2013, que també denuncia mutilacions rituals al seu país d'origen, en aquest cas tant de nenes com de nens.
"Womanhood" ha rebut premis en festivals feministes i de drets humans, a més dels certàmens especialitzats en documental d'Amsterdam, Leipzig, Munic, Hamburg i Barcelona i ha estat finalista als de Postdam i Bergen, entre d'altres.
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
17 de setembre de 2019 a
les 21:44
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Marc Uroz, cantant de copla i jazz: "Les folklòriques no haurien estat ningú sense els mariques"
-
Cultura i Espectacles
Blues al carrer per celebrar un aniversari a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Elefants que neden en jazz a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Atenció: a Terrassa se celebren els 40 anys del "Master of Puppets" de Metallica
-
Cultura i Espectacles
Què fa una noia amb una síndria i una altra amb un colom groc a Terrassa?
-
Cultura i Espectacles
Què fer a Terrassa aquest cap de setmana: 20, 21 i 22 de febrer