L' any 2009, el pintor terrassenc Josep Maria Permanyer (1947-2015), que també era professor a la Societat Coral Joventut Terrassenca (Coro Vell), va crear, dins l'entitat, el concurs de pintura "Al novembre". Amb el temps, i el patrocini de la Fundació Sant Galderic, per la qual cosa el tema sempre té relació amb el món agrícola, "Al novembre" ja esdevingut una tradició de la tardor cultural terrassenca, i un concurs popular i molt concorregut pels artistes de la ciutat, i que també rep obres, i no pas poques, dels d'altres localitats catalanes.
Les cases de pagès, el paisatge rural de Terrassa i els seus voltants, les oliveres i les vinyes i el vi han estat els temes de les darreres exposicions de "Al novembre". Per aquest any s'ha triat "Fruites i verdures a les parades del mercat", uns motius que no són fàcils de pintar, per la qual cosa Marina Fàbregas i Josefina Roger, comitè organitzador del concurs, pensen que la participació pot baixar. Fins i tot seria bo: l'any passat, al Coro Vell van arribar-hi 59 quadres, tants que es van haver de penjar molt atapeïts a la sala de l'entitat, no massa gran.
Un primer premi de mil euros
La inscripció té un preu de deu euros, que inclou la tela, segellada per l'entitat, en què els participants han de pintar les obres. Es poden presentar fins al 31 d'octubre, a la secció de pintura de la Societat Coral (c/Sant Marian, 122), de dilluns a dijous, de cinc a set de la tarda.
"Al novembre" atorga tres premis, un premi de mil euros, dotat per la Fundació Privada Sant Galderic, un segon de cinc-cents , que dona l'Ajuntament de Terrassa, i un tercer de dos-cents, només pels pintors de la Societat Coral. El jurat el formaran el col·leccionista Miquel Forn, el pintor Antoni Sazatornil i el regidor Josep Forn.
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
25 de setembre de 2019 a
les 20:42
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Marc Uroz, cantant de copla i jazz: "Les folklòriques no haurien estat ningú sense els mariques"
-
Cultura i Espectacles
Blues al carrer per celebrar un aniversari a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Elefants que neden en jazz a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Atenció: a Terrassa se celebren els 40 anys del "Master of Puppets" de Metallica
-
Cultura i Espectacles
Què fa una noia amb una síndria i una altra amb un colom groc a Terrassa?
-
Cultura i Espectacles
Què fer a Terrassa aquest cap de setmana: 20, 21 i 22 de febrer