Els dinosaures són objecte d'estudi científic, però també formen part de la cultura popular i del món de l'entreteniment. N'hi ha prou en recordar que Richard Owen, el mateix naturalista anglès que l'any 1841 va encunyar la paraula, onze anys després, arran de l'Exposició Universal de Londres, va crear 33 escultures de formigó que reproduïen dinosaures a mida real i les va col·locar en un parc. Fins i tot organitzà un sopar dins el motlle buit que havia fet servir per l'Iguanadon. El món va poder veure dinosaures movent-se per primera vegada a "The Lost World", una pel·lícula muda de 1925 que adaptava la novel·la del mateix nom d'Arthur Conan Doyle, amb el professor Challenguer descobrint un enclau a l'Amazònia en què els dinosaures van sobreviure a l'extinció. Els efectes especials eren del mític Willies O'Brien, que també va fer dinosaures per a l'illa de "King Kong" (1933), gran clàssic del cinema fantàstic que va acabar de popularitzar, i de mostrar en moviment, amb força rigor científic, aquests grans rèptils que van dominar el món durant uns 160 milions d'anys (de fa uns 230 fins fa uns 66)
Un total de 34 bèsties
L'entreteniment i la divulgació científica també es donen la mà a l'exposició que es pot veure fins diumenge al Recinte Firal. El "Dinosaurs Tour", que ja va visitar Terrassa l'any 2017, ha vingut ara amb 34 peces, moltes noves, altres renovades, i amb la incorporació de les novetats de la tecnologia animatrònica, que els hi dóna moviment.
Hi ha , per descomptat, el Tiranosaure Rex, un dels carnívors terrestres més grans que mai hagin trepitjat el nostre planeta. L'especimen més gran que s'ha trobat fa 12,8 metres de longitud, i 4 metres d'alçada a la cintura, i podia pesar entre cinc i vuit tones. La reproducció del "Dinosaurs Tour" fa vuit per quatre. També es pot veure el Diplodoc, l'espècie que té la forma més típica de dinosaure (coll i cua llargs ,quatre potes robustes); el Triceratop, molt habitual a llibres per a nens i dibuixos animals, i que té certes similaritats amb els rinoceronts moderns, o el Protoceratops, amb un gran cap i bec, del que s'ha apuntat que podria estar en l'origen del mite del griu, entre d'altres.
Cada dinosaure està presentat en l'hàbitat en què vivia, i Arena World Media, l'empresa que produeix aquesta exposició itinerant, recalca que tots els detalls es corresponen amb l'estat actual dels coneixements científics sobre el tema. La mostra es complementa amb projeccions didàctiques i panells informatius sobre els dinosaures, i la recuperació dels restos fòssils que ens els ha fet conèixer.
ARA A PORTADA
Publicat el
10 d’octubre de 2019 a
les 20:14
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
El Festival Contratemps omplirà Terrassa de músiques ibèriques
-
Cultura i Espectacles
Antonio Aguirre exposa en una pantalla de Times Square
-
Cultura i Espectacles
L’agost arriba amb grans títols
-
Cultura i Espectacles
Guillo Rist mostra la seva faceta més íntima amb “Cómo le explico”, el seu segon senzill
-
Cultura i Espectacles
Un viatge sensorial per la Seu d’Ègara
-
Cultura i Espectacles
Caye Casas, sobre el seu nou curt: "És políticament incorrecte, com tot el que faig"