El director i dramaturg Sergi Belbel, de Terrassa, estrena avui "Mexicatas", un relat protagonitzat per 8 actrius mexicanes que explicaran la seva experiència com emigrants a Catalunya. Una de les actrius és Nadia Zúñiga, de Terrassa. L'obra, de caràcter social, es presenta a la Sala Joan Brossa de Barcelona i es representarà fins al 15 de desembre al mateix espai.
"Mexicatas" és una obra de signe molt personal i realista. El programa de mà explica que són vuit actrius mexicanes que relaten, amb un especial sentit de l'humor, algunes gotes de drama, quatre o cinc cançons i un gran desplegament d'energia, les seves experiències (particulars i col·lectives) en el seu exili per terres espanyoles o, més específicament, catalanes. La història s'estructura amb dotze escenes independents, de tall minimalista, on les actrius, a través de les seves veus, de les seves paraules i dels seus cossos, intentaran comprendre com es viu a Mèxic des d'una distància no desitjada i com es veuen a Espanya i Catalunya des de la propera llunyania d'un desterrament agredolç. A més de Nadia, hi participen Merlene Avendaño, Lupe Cano, Esmeralda Elizalde, Ariadna Ferreria, Mónica Mar, Thania Paulini i Marisol Salcedo.
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de novembre de 2019 a
les 20:12
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Les dones obreres es fan exposició: "La fàbrica era espai de treball, però també de solidaritat i suport mutu"
-
Cultura i Espectacles
Una festa amb punk i molt més a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Gala lírica a Terrassa: "És per gaudir de la riquesa i l'emoció"
-
Cultura i Espectacles
Aquella primera exposició de fa 60 anys a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Anul·lada la reaparició de Código Neurótico a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Xavier González, "el Canyut": "A Madrid demano sempre Estrella Damm"