El període comprès entre 1919 i 1923 es conegut, a Catalunya, com "els anys del pistolerisme". Bandes de pistolers a sou dels sectors més intransigents de la burgesia industrial catalana van assesinar dirigents sindicals, la qual cosa va motivar poc després atemptats anarquistes. En aquest contexte, en concret a Barcelona i a l'any 1921, està ambientada la pel·lícula "La sombra de la ley" (2018), de Dani de la Torre. El film va tenir força èxit i va guanyar tres premis Goya, entre ells el de vestuari, pel que també va ser nominat al premi Gaudí. I aquest vestuari es pot veure, des d'avui fins al 19 d'abril, al Centre de Documentació i Museu Tèxtil de Terrassa.
Models, esbossos i fotos
L'exposició, que s'inaugura a les sis de la tarda, presenta els 27 models de vestuari més representatius de la pel·lícula, realitzats per la dissenyadora Clara Bilbao, que va rebre el seu tercer Goya per aquest treball, a més d'esbossos, fotografies i l'estatueta del premi.
Produïda per al Museo del Traje de Madrid, l'exposició està dividida en tres apartats. El primer mostra el vestuari de la policia; el segon, el dels sindicalistes, i el tercer, el dels personatges vinculats al music-hall. Cada ambient s'acompanya amb grans cartells de fons i un tòtem explicatiu. Pel diumenge està programada una visita guiad amb Núria Braut .
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de gener de 2020 a les 21:57
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles El nou director del MNACTEC: "Un museu no s'acaba mai, va acompanyat de la vida"
-
Cultura i Espectacles Terrassa acull una marató d'anime al Cinema Catalunya
-
Cultura i Espectacles El Corralito: deu anys de "resistència cultural" a Terrassa
-
Cultura i Espectacles Quimi Portet s'abona a Terrassa
-
Cultura i Espectacles David Chaler, un artista que dibuixa Terrassa
-
Cultura i Espectacles Pau Estrem dirigirà el CataLANDanse de Terrassa