Els retrats de Marcel·lí Armengou
L'exposició té lloc a La Factoria Cultural de Terrassa
- Nou punt d’orientació itinerant al districte 6
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
18 de setembre de 2021 a
les 07:02
Actualitzat el
18 de setembre de 2021 a les
10:13
El Festival de fotografia Terrassa Emotiva 2021 presenta nova exposició a La Factoria Cultural de Terrassa (LAFACT) de la mà del Fotoclub Terrassa i en la secció de Km.0. L’entitat presenta una col·lecció d’imatges amb la temàtica del retrat de Marcel·lí Armengou Safont d’Olesa de Montserrat, d’Olesa de Montserrat.En aquesta mostra, l’artista fa una petita incursió en aquest món del retrat, tenint en compte no sols la il·luminació, l’enquadrament i la composició, sinó també la personalitat del model . La majoria de les fotos són retrats en exterior on pot combinar l’estètica personal de cada model amb els espais naturals o urbans que els envolten.
Empatia
Sense pretendre captar l’ànima dels seus personatges, l’autor evidencia una certa empatia per tots ells, amb les seves variants d’edat, sexe i color que s’hi poden trobar, intentant d’alguna manera commoure i conquista l’espectador. Per aconseguir aquest objectiu, l’artista fa ús de diferents tècniques i estils de retrat per atènyer aquesta mirada interior en cada un dels seus personatges. Aquesta és la segona vegada que Marcel·lí Armengol fa una exposició individual. La primera va ser “Variety is the spice of life”, que va tenir lloc l’any 2020 al mateix espai que ara, LAFACT. És membre del FotoclubTerrassa, del Centre Excursionista de Terrassa i Imaginem.
Trajectòria
Marcel·lí Armengou Safont va estudiar la llicenciatura d’Anglo-Germàniques a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), ampliant més tard la seva formació a l’Exeter College (Universitat d’Oxford), al Homerton College (Universitat de Cambridge) i a la Universitat d’Edimburg. Ha estat docent a diversos instituts de secundària i a centres de l’Escola Oficial d’Idiomes de Catalunya.
La fotografia ha estat sempre una de les seves passions, però no ha estat fins fa tres anys que s’hi ha pogut dedicar plenament. No té cap modalitat específica. Les ha anat provant gairebé totes per especialitzar-se en l’àmbit que es senti més còmode. La mostra que presenta aquest fotògraf d’Olesa de Montserrat a LAFACT es podrà veure fins al 15 d’octubre. L’horari de visita és de dilluns a dissabtes de 16 a 21 h. Després vindrà “Estructures de l’aigua” de Josep Maria Albero.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Marc Uroz, cantant de copla i jazz: "Les folklòriques no haurien estat ningú sense els mariques"
-
Cultura i Espectacles
Blues al carrer per celebrar un aniversari a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Elefants que neden en jazz a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Atenció: a Terrassa se celebren els 40 anys del "Master of Puppets" de Metallica
-
Cultura i Espectacles
Què fa una noia amb una síndria i una altra amb un colom groc a Terrassa?
-
Cultura i Espectacles
Què fer a Terrassa aquest cap de setmana: 20, 21 i 22 de febrer