Una cançó és l'excusa
A LaFACT Cultural s’obre el teló, avui a les 21 hores, per veure “L’oreneta”, un exercici teatral amb l’actriu Emma Vilarasau i l’actor Dafnis Balduz, que interpreten a duo un text de Guillem Clua, en el qual dues persones de dues generacions molt diferents, una professora de cant i un jove que vol millorar la seva tècnica, es troben

- Una cançó és l'excusa
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de juny de 2023 a les 10:50
Es va estrenar el passat mes de febrer a la sala Villarroel de Barcelona i, des de llavors, l’èxit l’ha perseguit per tot panorama del teatre de Catalunya. Ara aterra a Terrassa, més en concret, a LaFACT Cultural, aquest divendres, a partir de les 21 hores. “L’oreneta”, una peça de l’autor Guillem Clua de 85 minuts de durada, permetrà veure les interpretacions de dos artistes de reconeguda trajectòria, com és el cas d’Emma Vilarasau i Dafnis Balduz.
Sota la direcció de Josep Maria Mestres, l’espectador podrà seguir la història de la senyora Amèlia, una professora de cant que rep a casa seva a un jove que busca una millora en la seva tècnica vocal, per tal de cantar de la manera més adequada en el memorial de la seva mare, que ha mort no fa gaire. Aquest argument obre la porta a una cançó, “L’oreneta”, que es descobrirà que té un significat especial per a tots dos protagonistes.
Balduz defineix aquesta obra com “un cant a l’empatia” i també assegura que es tracta d’una història “molt potent”. A “L’oreneta”, afegeix, “es barregen dues persones de generacions molt diferents i que estan vinculades per un mateix tema i amb emocions molt fortes”.
Sobre si és molt diferent actuar en una obra en què només hi ha dos personatges a fer-ho en una en què en surtin més, l’actor comenta que “el teatre, al final, és teatre, però quan tens una història d’aquestes característiques és molt particular perquè és una escena com una hora i mitja, en què estem els dos sense parar de parlar”. D’alguna manera, apunta, “et refugies molt més en l’altre que en cap altra cosa i només tens el text i la companya i això li dona un component de diferència que, a la vegada, és molt plaent”.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles Vols anar de públic a Operación Triunfo 2025?
-
Cultura i Espectacles Prime Video estrena el darrer film de Lasse Hallström, rodat a Terrassa
-
Cultura i Espectacles Set sèries “made in” Terrassa que pots veure a plataformes
-
Cultura i Espectacles “Caipirinyes és una emoció: la d’estiu, gresca i ganes de festa. Però tenim uns límits morals clars”
-
Cultura i Espectacles 25 anys pintant la vida amb colors
-
Cultura i Espectacles Terrassa a la pantalla