Conrad Roset: “Aquest premi dona el valor artístic als videojocs”
L’artista terrassenc va rebre el Premi Nacional de Cultura 2024 per “l’habilitat per portar el seu talent com a il·lustrador al món digital”, segons va exposar el jurat
- La falta de talent, el principal repte de les empreses
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
-
Terrassa puja al podi olímpic: la tecnologia darrere de l'històric or de Lucas Pinheiro Laura Massallé
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
Publicat el
30 de maig de 2024 a
les 20:39
Conrad Roset va ser guardonat amb el Premi Nacional de Cultura 2024. En un acte celebrat ahir en el casino de l’Aliança de Poblenou, el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) va reconèixer la trajectòria de l’il·lustrador terrassenc, cofundador de Nomada Studio, que l’any 2018 va treure al mercat “Gris”, el videojoc català que va veure la llum l’any 2018 i que és el que més premis internacionals ha rebut, a més de convertir-se en un títol que ha estat traduït a nombrosos idiomes.
Segons els organitzadors, el jurat ha premiat a l’artista egarenc per “l’habilitat per portar el seu talent com a il·lustrador al món digital” amb la creació del videojoc, afirmant que és considerat una peça artística per l’equilibri entre estètica i interactivitat” i també perquè “dona visibilitat internacional” a la indústria del videojoc del país. A més, es va destacar l’estil “inconfusible” amb els colors de l’aquarel·la que aplica Roset, que l’ha dut a treballar per a nombroses agències i editorials. Alhora ha exposat la seva obra a galeries i museus d’arreu.
“No m’ho esperava rebre un premi d’aquest nivell i estic molt content”, va manifestar Roset, que va voler fer extensiu el guardó “als meus companys de professió”, ja que un dels motius per rebre’l ha estat el videojoc “Gris” i la intenció de l’equip “és intentar que aquest món sigui considerat com a cultura, perquè ho és”.
L’il·lustrador terrassenc, sobre aquest premi a la seva trajectòria, va assenyalar que el seu objectiu és “aportar el meu art” a un sector com és el dels videojocs” i aquest Premi Nacional de Cultura els hi dona “el valor artístic que es mereixen”. Un reconeixement com aquest, afirma Roset, és com una mena d’invitació a continuar treballant i anar millorant i va rememorar que, quan “Gris” va anar encadenant premis, va servir d’estímul per al segon joc, “Neva”, que ha de veure la llum en uns mesos. De fet, Roset es desplaçarà d’aquí a poc temps a Califòrnia, més en concret a Los Ángeles, per a la seva presentació.
“Els premis et donen un impuls i t’ajuden” a seguir la línia de treball. “Són una recompensa a la teva feina”, va dir l’artista egarenc, que va reiterar la importància de tot l’equip de la factoria de Nomada Studio.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Marc Uroz, cantant de copla i jazz: "Les folklòriques no haurien estat ningú sense els mariques"
-
Cultura i Espectacles
Blues al carrer per celebrar un aniversari a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Elefants que neden en jazz a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Atenció: a Terrassa se celebren els 40 anys del "Master of Puppets" de Metallica
-
Cultura i Espectacles
Què fa una noia amb una síndria i una altra amb un colom groc a Terrassa?
-
Cultura i Espectacles
Què fer a Terrassa aquest cap de setmana: 20, 21 i 22 de febrer