Llenços colpejats
L’artista Carmen Valverde va inaugurar ahir l’exposició “Que ni els petons ens callin la boca”, amb retrats de dones víctimes de violència masclista
- “Terrassa, city of cinema”
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de novembre de 2024 a les 10:14
Actualitzat el 08 de novembre de 2024 a les 10:24
Han passat cinc anys,d’ençà que Carmen Valverde va començar a dibuixar els 17 quadres que conformen la mostra. “Em resultava molt dolorós convertir una tela blanca en un retrat d’una dona, després colpejar-la i fes que plorés”, explica l’artista. Així que ha anat a poc a poc, d’ençà que comencés a dibuixar-los en els mesos posteriors al confinament de la covid-19. I és que durant els mesos reclosos a casa, els casos de violència masclista contra les dones es va disparar. “Va ser llavors quan vaig arrencar el procés creatiu”, recorda Valverde.
Són els seus llenços colpejats.
I han arribat a materialitzar-se 17 quadres. Tots ells conformen l’exposició “Que ni els petons ens callin la boca”, inaugurada en la tarda d’ahir a la Casa Alegre de Sagrera. De fet, el nom de la mostra és original de Marc Riera, vocalista de Doctor Prats, amb qui Valverde ja havia treballat l’any 2019 en el projecte “Expressions”. “Un cop li vaig escoltar la frase i li vaig demanar permís per fer-la servir. Sabia que un dia esdevindria una exposició”, recorda ara Valverde.
Efectivament, és una exposició en la que l’art pretén, sense dubte, exercir de denúncia social. “Ens interpel·la a totes. De fet, una de les 17 dones retratades als quadres és una amiga meva, qui va ser víctima de violència masclista en el passat”, revela la mateixa Valverde.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Latent, el festival que omple Terrassa de nou disseny
-
Cultura i Espectacles
Jazz barrejat amb formatge a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Aquests són els premiats dels concursos de decoració i maquillatge terrorífic de Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Premi Músic de l'Any de Terrassa per a Vert
-
Cultura i Espectacles
La festa de la literatura de Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Adele canta a Terrassa de la mà de Geni Ferreiro