L'Sferic retira la samarreta de Javi Sánchez
Esports
Emotiu homenatge al jugador egarenc en el moment de la seva retirada
- L'Sferic retira la samarreta de Javi Sánchez
ARA A PORTADA
-
Terrassa Terrassa presenta el cens oficial de les riuades del 62 : "Darrere les xifres hi ha persones que en poques hores ho van perdre tot" Joan Muñoz
-
Terrassa Les Arenes i Sant Llorenç tindran una nova zona de lliure circulació de gossos Pilar Màrquez
-
Diners Obren un nou taller oficial de Toyota a Terrassa: "Ho hem fet pels clients i pels treballadors" Laura Massallé
-
Cultura i Espectacles Què fer a Terrassa aquest cap de setmana: 25, 26 i 27 de setembre Javier Llamas
-
Terrassa Ballar com a eina de benestar durant el procés oncològic: “Et dona ales per alliberar-te” Arnau Fort
- Josep Cadalso Borjas
- cap d'Esports del Diari de Terrassa
Publicat el
07 de novembre de 2022 a
les 12:00
Actualitzat el
07 de novembre de 2022 a les
16:46
La samarreta amb el número 7 de Javi Sánchez ja penja d'una de les parets del pavelló de l'Sferic, després que el club terrassenc hagi decidit retirar-la com a homenatge a la seva espectacular trajectòria en el món del bàsquet. L'anunci i l'acte simbòlic de la retirada de la samarreta de l'aler egarenc va tenir lloc en el decurs de l'homenatge que se li va fer aquest diumenge, després que a final de la temporada anterior deixés el bàsquet amb 52 anys com a jugador de l'Sferic. En aquest acte, presentat pel comunicador de Canal Terrassa Oriol Carreras, la Federació Catalana de Basquetbol li va lliurar la medalla de bronze per la seva trajectòria.
El president de l'Sferic Bàsquet, Joan López, va anunciar la retirada de la samarreta de Javi Sánchez, un acte gairebé sense precedents en el bàsquet terrassenc, "per tot el que has aconseguit en aquests anys, per tot el que ens has ofert i ensenyat". I va recordar "el sentit del treball" que ha ensenyat a les noves generacions del club en aquestes darreres temporades en les quals ha defensat els colors de l'Sferic.
L'homenatge a Javi Sánchez va significar una gran demostració d'admiració cap al jugador terrassenc, que al llarg de la seva trajectòria ha jugat a Sferic, Sant Pere, Barberà, UB Sabadell i Rubí. L'acte va reunir a molts dels seus antics companys i tècnics i va comptar també amb la presència de l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, del regidor d'Esports, Miguel Ángel Moreno, i del tinent d'alcalde Noel Duque. Javi Sánchez, acompanyat de la seva família, va dir que estava "superat" per la resposta a aquesta convocatòria i que únic que podia fer era donar les gràcies a totes les persones que havien participat en el seu trajecte esportiu. Samarretes especials, amb el número 7, el nom de Javi Sánchez i un os dibuixat (Javi Sánchez és conegut com "os" en el món del básquet), un audiovisual amb imatges de la seva trajectòria i moltes persones properes a les graderies van constituir l'escenografia de la jornada.
https://www.diarideterrassa.com/fotografia/2022/11/07/sferic-de-terrassa-homenatja-javi-sanchez/
Jordi Ballart va destacar la trajectòria esportiva de Javi Sánchez i el va qualificar de "llegenda del bàsquet a la ciutat" i en un referent "per la seva mentalitat i qualitat humana". L'alcalde li va donar les gràcies pel seu compromís. "Has estat un exemple pels teus valors, constància i disciplina".
El vicepresident primer de la Federació Catalana, Pere Francitorra, va dir que un comiat com el rebut per Javi Sánchez "és el somni de qualsevol jugador". I va destacar també l'exemple de la figura de Javi Sánchez de cara als nens. "Pots estar molt orgullós del que has aconseguit". El Barberà, un dels equips en els quals va deixar més empremta, li va lliurar una placa de reconeixement.
També van intervenir alguns dels entrenadors que Javi Sánchez va tenir al llarg de la seva trajectòria. Joaquim Creus, Manel Blanco o José Aranda van destacar les qualitats esportives i humanes de Javi Sánchez i van recordar alguns episodis de la seva trajectòria esportiva.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Esports
Max Marcet: “És igual qui marqui els gols”
-
Esports
Berta Abellan, flamant doble campiona del món: “Tenir una àrea d’entrenament a casa meva seria espectacular”
-
Esports
Xavi s'estrena dijous contra Alemanya
-
Esports
L'Handbol Ègara s'estrena a la lliga perdent a Barcelona
-
Esports
Vaga dels monitors de fitness del CN Terrassa
-
Esports
Comença l’era de Xavi als Països Baixos