La ministra d'Indústria, Comerç i Turisme d'Espanya, Reyes Maroto, va inaugurar ahir el nou Customer Innovation Center (CIC), el primer centre d'innovació de robòtica col·laboratiu de l'empresa ABB a Europa, situat a Sant Quirze del Vallès. Durant la visita, Maroto va valorar l'oportunitat que suposa per al país dinamitzar el desenvolupament de la "digitalització de l'economia", com a part del procés de transformació tecnològica del sector industrial. Aqueste nou centre està dissenyat per facilitar la innovació, el desenvolupament de noves tecnologies i la co-creació d'aplicacions digitals industrials al costat de clients, partners, institucions i el món acadèmic.
En aquestes instal·lacions tindrà la seva seu l'equip de Robotics Digital Accelerator d'ABB i comptarà amb una superfície de 1.200 metres quadrats, en els quals s'instal·laran robots col·laboratius, tecnologies de realitat augmentada i visió 3D; així com un auditori de cúpula geodèsica amb un sistema de visió envolupant. El general mànager d'ABB Robotica España, Sergi Martin, va manifestar durant l'esdeveniment que aquest centre té l'objectiu d'impulsar "solucions innovadores per satisfer les necessitats de la indústria". Martín va afegir que les instal·lacions estaran "obertes al talent extern" per accelerar el creixement de la "pròxima generació" de tecnologia de robòtica i automatització a Espanya. El mànager general de Robòtica d'ABB va afegir que en la planta d'ICC treballen actualment 15 persones i la previsió és incrementar la plantilla en 10, per la qual cosa "la inversió anirà en creixement" (inicialment es van destinar 15 milions d'euros), condicionada a la demanda i a les necessitats que sorgeixin.
Més qualitat
Així mateix va garantir que ABB continuarà venent robots de soldadura, però introduint la digitalització, i va afegir que això aportarà més qualitat, rapidesa i flexibilitat, i no ha descartat nous projectes. Maroto va posar l'accent en "la transició a l'entorn digital per a facilitar" el creixement de les companyies d'aquest camp, i que es faci d'una manera sostenible, remarcant l'aposta del Govern d'Espanya per la digitalització amb mesures per a estimular la competitivitat i millorar-la. A més, ho considera "fonamental" per a la transferència de coneixement cap a les universitats, un aspecte que ella veu molt positiu per al desenvolupament científic i tecnològic
Per això va recordar, entre altres plans, una inversió de 47 milions d'euros en 21 projectes a Catalunya, la qual cosa mostra "el compromís amb el teixit industrial català", així com les iniciatives d'impuls per a sectors que tenen efecte tractor, com són l'automoció i el ferroviari. Espanya ocupa actualment el novè lloc europeu d'automatització industrial amb 168 robots per cada 10.000 empleats en indústries manufactureres, lluny de referents del sector com Alemanya (338) o Suècia (247).
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de gener de 2020 a les 21:00
Notícies recomenades
-
Diners
Fluidra guanya 163 milions d’euros fins al tercer trimestre, un 33% més
-
Diners
Labiana creix un 11,7% el primer semestre per l’impuls del negoci de salut animal, amb centre a Terrassa
-
Diners
Els accionistes de Celsa aporten 800 milions d'euros per refinançar el deute
-
Diners
Els principals centres tecnològics espanyols visiten Leitat
-
Diners
Incidències de mobilitat i logística a Terrassa per la vaga del metall
-
Diners
Del laboratori al mercat: així col·laboren universitats i empreses a Terrassa