Enginyers i tècnics industrials, els professionals més demandats
Els experts diuen que estudiar allò que agrada provoca desequilibri en el mercat laboral

- Enginyers i tècnics industrials, els professionals més demandats
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de juny de 2022 a les 07:33
Actualitzat el 15 de juny de 2022 a les 18:27
[Marc Parayre]
Els joves sovint han de fer front a un dilema: estudiar allò que els agrada i que consideren vocacional o estudiar allò que els pot garantir sortides professionals. La majoria de cops elegeixen la primera opció. Això, segons els experts, provoca un desequilibri en el mercat laboral.
Hi ha oficis amb excés de treballadors i, en canvi, n’hi ha d’altres que no en tenen. Sobretot falten enginyers i tècnics industrials, just els professionals que més demanden les empreses al Vallès Occidental, segons un informe de l’Observatori de Treball i Model Productiu, referent a l’abril de 2022. “Malauradament, els perfils més demandats són aquells en què costa més de trobar treballadors. És un problema greu que s’arrossega de fa temps i, de moment, no es resol”, lamenta la presidenta del Centre Metal·lúrgic, Alícia Bosch.
De fet, a la borsa de treball que gestiona la patronal almenys un 70% de les ofertes de feina són de perfils tècnics: soldadors, operador de màquines, electricistes, responsables de programació, entre d’altres. La meitat d’aquestes ofertes, però, es queden sense candidats. Bosch apunta que un dels factors pels quals passa això és que la formació i l’orientació laboral no estan en línia amb els perfils que necessiten les empreses. “Els joves estudien coses que no tenen sortides laborals. Si tinguessin una millor orientació laboral per part dels centres educatius, veurien que a la indústria, per exemple, falta mà d’obra. El problema és que això no passa i que, a més, els joves no veuen atractiu el sector”, assenyala.
En la mateixa línia, el president de Pimec Vallès Occidental, Xavier Pujol, apunta que l’oferta de formació ha d’anar lligada a les demandes de les empreses. “Cal parlar amb les companyies per saber quins perfils necessiten i en funció d’això tenir clar quins graus d’FP i universitaris crear o potenciar”, afegeix.
Notícies recomenades
-
Diners Aprenentatge, lideratge i llegat: claus en la gestió a l’empresa
-
Diners “Hem de dignificar la imatge del sector i potenciar la gestió professional dels tallers"
-
Diners Pilar Puértolas, de Sanmy, s'incorpora a la Federación Española de Industrias de Alimentación y Bebidas
-
Diners Mercadona inverteix 1,7 milions d'euros en la reforma del supermercat del carrer de Monturiol
-
Diners Marta Sánchez Ugart assumeix la presidència de l’Autcat
-
Diners La taxa d'atur a Terrassa baixa per sota del 10%