Dubtes i dificultats en la gestió de l'impost del plàstic d'un sol ús
Més de trenta empreses assisteixen a una jornada de la Cambra de Comerç de Terrassa centrada en aquesta taxa i la responsabilitat empresarial amb la sostenibilitat

- Dubtes i dificultats en la gestió de l'impost del plàstic d'un sol ús
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de juny de 2023 a les 18:34
Actualitzat el 27 de juny de 2023 a les 11:02
“L’esforç que les empreses estan fent per al compliment de l’Impost del Plàstic d’un Sol Ús (IPNR) és de moment poc positiu”. Aquesta és una de les principals conclusions que se n’extreu del "feedback" de les empreses de la demarcació territorial de la Cambra de Comerç de Terrassa sis mesos després de l’aplicació d’aquesta normativa, només vigent a Espanya. Així ho ha manifestat Daniel González, responsable de Serveis de Comerç Internacional de la Cambra de Comerç de Terrassa, en la seva exposició durant la jornada "L’Impost del plàstic d'un sol ús en el marc d'una necessària consciència empresarial sostenible amb la natura", organitzada per la Cambra de de Comerç de Terrassa en el marc de la 32a Setmana del Medi Ambient.
La jornada, que ha comptat amb l'assistència de més d’una trentena de representants empresarials, ha abordat els reptes de l’economia circular, la recuperació dels residus i la reducció de la petjada de carboni des de diversos àmbits –normatiu, empresarial, social i municipal– de la mà de diferents experts.
González ha resumit els principals obstacles amb què topen les empreses a l’hora de gestionar el nou impost. En aquest sentit, ha destacat aspectes com els problemes per presentar les autoliquidacions, les despeses indirectes de les gestions, la manca de col·laboració per part dels proveïdors, especialment en les operacions intracomunitàries, on la normativa espanyola no té validesa, o els dubtes sobre la repercussió jurídica i econòmica d’aquests impost, entre moltes altres qüestions. A més, ha recordat que “estem a l’espera dels canvis anunciats el passat mes de març per Hisenda per millorar la gestió i l’operativa en l’IPNR”.
Notícies recomenades
-
Diners Grupo Cant amplia la seva planta fotovoltaica
-
Diners La Cambra de Terrassa pregunta a les seves empreses sobre l'opa del BBVA al Banc Sabadell
-
Diners Pastisart pesca a Cacaolat: l'empresa terrassenca incorpora Pedro Herrador com a director de vendes
-
Diners Fluidra guanya 48 milions el primer trimestre, un 29% més