Els aliments són un 10% més cars que fa un any
L’indicador del juliol ha crescut després de dos mesos consecutius de baixada i s’ha situat en el 2,3% en comparació amb el mateix mes de l’any passat

ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’agost de 2023 a les 18:21
L’Índex de Preus de Consum (IPC) ha escalat quatre dècimes al juliol a Catalunya i s’ha situat en el 2,3% en comparació amb el mateix mes de l’any passat. Es tracta de la segona variació interanual més baixa des de l’abril del 2021. L’indicador ha crescut després de dos mesos consecutius de baixada. Els aliments han repuntat i encara són un 10,1% més cars que fa un any. Els carburants són un 15,3% més barats que el 2022 però repunten tres punts en un mes. La inflació subjacent, que no té en compte aliments no elaborats i l’energia, ha escalat fins al 6,2%, tres dècimes més. En comparació amb el mes de juny, però, els preus han pujat un 0,3%.
Les dades de Catalunya han coincidit amb les de l’Estat, on l’IPC també ha situat la variació mensual del 0,2% i interanual del 2,3%, fet que deixa enrere la xifra del juny (1,9%) que va ser la més baixa des de l’abril del 2021. L’INE ha atribuït l’increment al preu del transport.
Pel que fa a la inflació subjacent, que descompta els preus més volàtils, a l’Estat també s’ha situat en el 6,2%. D’aquesta manera, torna a repuntar després de cinc mesos de baixades. Quan aquest indicador se situï per sota del 5,5%, el govern espanyol eliminarà la rebaixa de l’IVA dels aliments bàsics.
Les comparacions interanuals es fan amb el juny del 2022, quan l’IPC es va disparar fins al 10,3% a Catalunya, el màxim històric. És a dir, els preus es comparen sobre una base molt alta.
Notícies recomenades
-
Diners Els minoritaris del Sabadell apunten "possibles acords ocults" entre David Martínez i el BBVA i el banc ho nega
-
Diners La Cecot premia la trajectòria de Cristóbal Colón, fundador de La Fageda
-
Diners Cirsa aposta per casinos consolidats i reforça la seva presència al Perú
-
Diners El SOC incorporarà tècnics especialitzats a Terrassa per captar més ofertes laborals
-
Diners L'atur cau en 183 persones al setembre a Terrassa i situa la xifra de desocupats en 11.703
-
Diners Kern Pharma forma 86 residents de farmàcia hospitalària en una nova edició d’AULA FIR