Terrassa és el segon municipi català amb més empreses del sector del "packaging"

Un estudi d'ACCIÓ mostra que quatre de les cinc primeres localitats pertanyen al Vallès Occidental

Publicat el 06 d’abril de 2026 a les 18:56
Actualitzat el 06 d’abril de 2026 a les 18:57

Terrassa és el segon municipi català amb més empreses del sector de l'envàs i l'embalatge. Així consta en l’estudi "El sector del packaging a Catalunya" elaborat per ACCIÓ –l’agència per al creixement de les empreses del Departament d’Empresa i Treball-, en col·laboració amb el Packaging Clúster. Segons l'informe, la nostra ciutat acull 28 empreses d'aquest àmbit, situant-se només per darrere de Barcelona (amb 90) i just davant de Barberà del Vallès (27).

La província de Barcelona concentra més del 80% de les empreses de "packaging" a Catalunya i el Vallès Occidental hi té un pes rellevant. Fins a 8 dels 15 municipis que acullen més negocis del sector pertanyen a la comarca i 4 dels 5 primers són vallesans. 

D'acord amb l'estudi, el sector a Catalunya genera un volum de negoci de 12.227 milions d’euros, l’equivalent a gairebé el 4% del PIB català, i agrupa 855 empreses que donen feina a 36.512 persones. L’informe també posa en rellevància que Catalunya és la segona regió de la UE en nombre de projectes d’inversió estrangera captats en aquest sector durant el període 2020-2025, només per darrere de la regió alemanya de Rin del Nord-Westfàlia.

En el marc de l’informe, el sector del "packaging" comprèn tota la cadena de valor de l’envàs i l’embalatge, des del disseny fins al reciclatge, i el procés que garanteix la protecció, el transport, la comunicació, la sostenibilitat i l'ús òptim dels productes. Per a l’estudi s’han tingut en compte totes aquelles empreses dedicades a la fabricació d’envasos i embalatges, els fabricants de maquinària, els proveïdors de matèries primeres, les companyies de serveis, i les empreses centrades en el disseny gràfic o industrial d’embalatge i envasat.

Segons l’estudi, els fabricants d’envasos i embalatges representen el grup principal d’empreses del sector, amb més del 70% del total de companyies. El segueixen els fabricants de maquinària, amb un 11%, les empreses dedicades als serveis -tant de disseny de "packaging" com de serveis d’envasat per a tercers-, amb un 10%, i els proveïdors de matèries primeres i d’altres materials per als fabricants d’envasos -com resines, adhesius, tintes i utillatges-, amb un 8%.

Per altra banda, l’informe també destaca que es tracta d’un sector madur i arrelat, ja que el 83% de les empreses es van establir fa més de deu anys. De fet, aquestes empreses amb més d’una dècada de trajectòria concentren gairebé la totalitat de treballadors i del volum de negoci, amb el 97% dels treballadors i el 98% de la facturació. Addicionalment, el document remarca que es tracta d’un sector obert al món, ja que el 65% de les empreses són exportadores regulars.

L'estudi repassa la cadena de valor del sector del "packaging" a Catalunya i entre les empreses que destaca hi apareix A.O.E. Plastics, distribuïdora i agent de suports plàstics per a diferents sectors ubicada al polígon industrial de Can Parellada, com a proveïdora dels fabricants d'envasos. També es menciona Tallers Fiestas, a la Grípia, com a empresa d’utillatges per fabricar envasos.

Com a centres tecnològics i de recerca relacionats amb tecnologies d’aplicació al sector hi surt Leitat.