L'atur puja a l'agost a Terrassa, però amb l'increment més baix des del 2016
La ciutat registra 12.567 desocupats, 195 més que en finalitzar el juliol

- L'atur puja a l'agost a Terrassa, però amb l'increment més baix des del 2016
ARA A PORTADA

- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el 04 de setembre de 2023 a les 14:05
Actualitzat el 04 de setembre de 2023 a les 15:21
Terrassa ha tancat l’agost amb 12.567 persones sense feina, 195 més que en finalitzar el juliol, quan eren 12.472. L’atur ha tornat a pujar a la ciutat per segon mes consecutiu, amb un augment intermensual d’un 1,58%.
La variació és superior que l’experimentada el juliol, quan la pujada intermensual va ser d’un 1,42% (+173 aturats), però inferior a la registrada el mes d’agost de l'any passat, quan va ser d'un 1,81%. De fet, és l'increment intermensual més baix en un mes d'agost a la ciutat des del 2016.
En comparació amb fa un any Terrassa presenta millors dades. L'agost del 2022 es comptaven 12.852 persones sense feina al municipi i ara en són 285 menys, el que suposa una caiguda interanual d’un 2,22%. Encara més, els 12.567 aturats actuals són la xifra més baixa en un mes d'agost des del 2007.
La taxa d'atur registral provisional és ara d'un 11,55%, segons detalla l'Observatori Econòmic i Social i de la Sostenibilitat de Terrassa.
A Terrassa, l’atur registrat acostuma a créixer els mesos d’agost, amb l’excepció de l’any 2021, quan va disminuir per primer cop en la sèrie estadística recent. A la comarca també i enguany ha tornat a pujar.
Notícies recomenades
-
Diners Borses: màxima exposició al risc
-
Diners Hannun adquireix l’empresa Qhands Design per 1 euro
-
Diners Les borses i l’estagflació
-
Diners El BBVA recorre al Tribunal Suprem les condicions del govern espanyol a l’opa sobre el Banc Sabadell
-
Diners L'IPC puja a Catalunya el juliol un 2,3%
-
Diners El BBVA decideix mantenir l'opa al Sabadell malgrat la venda de TSB i el macrodividend extraordinari