La inflació es redueix sis dècimes fins al 2,7% al febrer
Per la rebaixa de l'electricitat i la moderació dels aliments
- La inflació es redueix sis dècimes fins al 2,7% al febrer
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de març de 2024 a les 09:44
Actualitzat el 14 de març de 2024 a les 10:46
L'Índex de Preus de Consum (IPC) es va reduir sis dècimes fins al 2,7% al febrer a Catalunya en comparació amb el mes de gener, segons les dades publicades aquest dijous per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Una rebaixa marcada per la moderació dels preus de l'electricitat, un 3,2% menys que un mes enrere, i amb una variació anual d'un -12%, mentre que els aliments van retrocedir un 0,2% respecte al primer mes de l'any i una taxa anual del 4,8%.
Al conjunt de l'estat espanyol, la inflació es va situar una dècima per sobre de la catalana, en el 2,8%, reculant sis dècimes respecte al gener.
L'IPC català torna a situar-se per sota del 3% anual, sis mesos després de l'última vegada, concretament a l'agost de 2023, quan l'índex era d'un 2,5%. El febrer de 2023 la inflació era d'un 5,6%, la xifra més alta de l'any passat.
La inflació subjacent, que no té en compte l'energia i els aliments no elaborats, es va enfilar fins als 3,4% a Catalunya, quan el mateix mes de 2023 era del 7,1%. A l'estat espanyol es va situar en el 3,5%, menys de la meitat que un any enrere (7,6%).
Notícies recomenades
-
Diners
Les matriculacions de vehicles creixen un 10,76% a Terrassa el 2025 impulsades pels electrificats
-
Diners
Terrassa tanca el 2025 amb 566 aturats menys que un any abans
-
Diners
Del control del Bizum a les noves deduccions: claus fiscals del 2026
-
Diners
Cap al 2026
-
Diners
Leitat impulsa la innovació a la vallesana Coniex a través de la fabricació additiva
-
Diners
Torrella firma una planta clau per a la mobilitat elèctrica