
La falta de talent, el principal repte de les empreses
La seu de la patronal Cecot ha acollit la presentació del tercer’”Observatori de riscos per a les empreses a Espanya”, promogut per l’Institut Cerdà, que adapta els reptes mundials a la realitat espanyola

- La falta de talent, el principal repte de les empreses
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de maig de 2024 a les 20:34
Actualitzat el 31 de maig de 2024 a les 14:12
La complexa evolució del panorama mundial postpandèmic ha obligat les empreses a conviure amb la incertesa global. Identificar i gestionar correctament els riscos és una de les principals necessitats del sector empresarial. Una realitat que es reflecteix en la tercera edició de l’”Observatori de riscos per a les empreses a Espanya”, promogut per l’Institut Cerdà, un document que analitza i identifica 32 riscos econòmics, institucionals, mediambientals, socials, tecnològics i aquells relacionats amb els recursos.
Són reptes globals, però adaptats a la realitat espanyola per facilitar a les empreses la seva prevenció per ajudar a enfortir la resiliència del teixit social i econòmic del país. El director general de l’Institut Cerdà, Carles Cabrera, assegura que en els anys vinents “estarem davant d’una situació extremadament complexa, no acomodar-se és fonamental”. L’estudi destaca l’agreujament de la disponibilitat d’aigua, l’increment de la quantitat i la complexitat dels ciberatacs i la volatilitat i incertesa en el funcionament de les cadenes de subministrament com a riscos principals que les empreses hauran de gestionar amb urgència a curt, mitjà i llarg termini. Altres com el desordre informatiu, la fractura social o la falta de regulació de la intel·ligència artificial també podrien condicionar el futur de les empreses.

Notícies recomenades
-
Diners Borses: màxima exposició al risc
-
Diners Hannun adquireix l’empresa Qhands Design per 1 euro
-
Diners Les borses i l’estagflació
-
Diners El BBVA recorre al Tribunal Suprem les condicions del govern espanyol a l’opa sobre el Banc Sabadell
-
Diners L'IPC puja a Catalunya el juliol un 2,3%
-
Diners El BBVA decideix mantenir l'opa al Sabadell malgrat la venda de TSB i el macrodividend extraordinari