L’atur baixa en 228 persones al setembre
Després de dos mesos consecutius d’augment, el nombre de terrassencs desocupats disminueix en un 1,85%

- L’atur baixa en 228 persones al setembre
ARA A PORTADA
Publicat el 02 d’octubre de 2024 a les 17:35
Actualitzat el 05 de novembre de 2024 a les 11:04
Bones notícies: l’atur s’ha reduït a Terrassa durant el mes de setembre en un 1,85%. És a dir, 228 persones han començat la seva activitat laboral amb l’inici de curs, tal com indiquen les dades de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme de la Diputació de Barcelona. Així, a Terrassa hi ha 12.092 aturats i una taxa d'atur d'un 10,93%. La població activa estimada a la ciutat és de més de 111.000 persones. Aquesta és una xifra positiva amb respecte l’estiu, i és que durant els mesos de juliol i agost, es va experimentar un augment d’un 0,97% i d’un 2,52% respectivament, xifres que van fer que la taxa d’atur augmentés fins a les 12.320 persones.
La taxa de setembre també és positiva amb respecte la variació interanual, amb 338 aturats menys. L’any 2023, la taxa d’atur s’elevava fins a l’11,31%. De fet, la xifra actual és la més baixa de l’històric de dades d’atur registrades durant aquest mes.
Aquesta baixada ha estat generalitzada en l’entorn català. El secretari de Treball de la Generalitat de Catalunya, Paco Ramos, destaca que “la baixada de l’atur i la creació d’ocupació a Catalunya demostren la fortalesa de l’economia catalana i la solidesa del món laboral”. En aquest sentit, els sectors dels serveis, la construcció i la indústria són els que es mostren més sòlids, però l’atur s’incrementa en l’agricultura i en les persones sense ocupació anterior. Ha crescut la contractació indefinida i els contractes fixos discontinus han agafat un pes considerable, però més de la meitat dels contractes signats són temporals, concretament el 52,71% en l’àmbit català. El 50,64% dels contractes els han signat homes.
Notícies recomenades
-
Diners DC Fine Chemicals, premi a Creixement Industrial als Reconeixements Empresarials PIMEC Vallès Occidental 2025
-
Diners Els aranzels, l’arma de Trump
-
Diners Lleuger descens de l'ocupació després de quatre mesos seguits d'augments
-
Diners La Cambra de Terrassa ofereix una nova i original formació sobre transformació digital per a pimes
-
Diners Terrassa connecta empreses emergents i consolidades en el sector audiovisual
-
Diners Les cambres aplaudeixen el decret llei per agilitzar els projectes de generació d'energia renovable