La millor ressaca europea 

Esports

Publicat el 10 d’octubre de 2019 a les 20:22
Els components del primer equip del CN Terrassa podran guardar-se, per sempre, la captura de pantalla de la classificació del grup "B" de la lligueta de la Champions League d'aquesta setmana. Després de la victòria per 9 a 5 contra el Dinamo Tbilisi, apareixen en el segon lloc de la classificació, només superats pel Pro Recco italià. Encara que és una imatge fictícia perquè es tracta de la primera jornada de la competició, el mèrit d'aquest escenari actual resulta inqüestionable i significa un premi majúscul per a una generació excepcional de jugadors i tècnics que escriuen les millors pàgines del waterpolo terrassenc.

"Espero que els jugadors aprofitin el moment i ho celebrin", diu el tècnic, Dídac Cobacho, amb relació als estímuls que ha d'interioritzar l'equip. "Tots els terrassencs hem d'estar molt orgullosos d'aquests tres primers punts a la Champions, és un fet històric. Encara que no podem perdre el nord, ha costat molt arribar fins aquí."

Realisme
Malgrat el moment de felicitat que es viu a l'equip i a l'entitat, Cobacho convida tothom a moure's en la normalitat d'una competició on el nivell és altíssim. "No podem perdre el cap per haver guanyat un partit. Jo vull veure la gent contenta, que aquesta alegria es transmeti a tota aquesta gent que ha vingut a veure'ns. L'única manera que els podem tornar aquesta estimació és amb partits com el que vam jugar contra el Dinamo."

Després de l'immillorable inici al torneig continental, el CN Terrassa afronta ara un calendari extremadament exigent, amb dues sortides consecutives a les piscines del Pro Recco italià (19 d'octubre), un dels aspirants al títol, i del Ferencvaros hongarès (30 d'octubre), actual campió de la Champions. "Venen dues sortides molt difícils. Però l'equip s'ha de centrar ara en els dos partits que tenim a la Lliga abans. La competició europea l'hem d'aprofitar per guanyar experiència a la Lliga espanyola", comenta l'entrenador del CN Terrassa.

La presència del CN Terrassa a la fase de grups de la Champions ha significat un canvi notable d'escenari en el waterpolo espanyol, acostumat històricament a veure en aquest tram del torneig només al Barceloneta, amb alguna excepció. Això ha posat el focus mediàtic sobre l'equip durant aquests dies. "Sabíem que hi hauria nervis", va admetre dimecres Sergi Mora, un dels jugadors més destacats dels egarencs contra el Dinamo Tbilisi. "Era el nostre primer partit a la fase de grups, aquesta setmana hem sortit a tot arreu i tothom ha parlat del partit. Però la piscina ha funcionat, la gent ha vingut i sabíem que aquest primer partit a casa era clau davant un dels equips amb els quals podem competir. Aquesta victòria ens donarà confiança, perquè ens hem de tornar a adaptar al que significa la lligueta. És una competició diferent."

El porter Iñaki Aguilar, un altre dels jugadors clau, pensa que el bagatge de l'equip es visualitza a l'aigua. "El que vam fer en el primer partit té molt mèrit i és el reflex de tot el que hem fet fins ara. Portem una experiència al darrere que ens ha permès controlar el partit. Si el rival no va mostrar el seu nivell, és també per mèrit nostre".
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google